Hallo!
Legger inn en post i tilfelle flere har samme problemet...
Jeg har nå fløyet 8 turer med modellen, og motoren skal teoretisk begynne å bli innkjørt. (Kjørte den inn i benk først).
Jeg har så følgende problemer/observasjoner:
Jeg tok vekk luftfilteret i går, og kunne da skru dysa ca.1/4 turn ut, så nå går den best på ca.3/4 turn, slik som den skal.. (Feil luftfilter??)
- Motoren vil ikke holde seg på max throttle bortsett fra etter stup... (Senker turtallet..)
- Under testing på bakken kommer den opp i max turtall, for så å droppe en god del etter ca.1sek.
- Klarer ikke justere inn slik at den holder max turtall lenger!
- Motoren opprettholder ikke turtall i vertikale øvelser.
Prøvde å kjøre den litt rikere (3knepp), med det resultat at motoren dumpet ned til halvt turtall etter take-off... Ikke moro!
Så kommer spørsmålet:
Vil det hjelpe på topp-registeret å forlenge manifolden en del? Tror den er kortere enn den som ble brukt i flyet før. Jeg har ikke prøvd dette enda, da det sies at Greve-pipa ikke er kritisk på lengden, men nå begynner jeg å bli kritisk til motor-oppsettet! Noen sier også at pumpa kan spille meg et puss, men den vil jeg helst ikke kludre unødvendig mye med!
Oppsettet er som følger (nå uten luftfilter!):
Os 140RX
Plugg: Os-F
Prop: APC 17x12,5 (Har skaffet et kobbel 17x13, men DET skal ikke være problemet.. tror jeg..)
Pipe: Greve 442 m/DuBro stuss + 9cm forlengerrør for renere modell...
Jeg har ikke lagt inn extra toppakning enda, men motoren skal da gå på full gass for det??
Håper nesten bare motoren ikke er helt innkjørt enda, men alle tips mottas med takk. Totalt tipper jeg ca.3-4L fuel har skylt gjennom motoren til nå.
Legger inn en post i tilfelle flere har samme problemet...
Jeg har nå fløyet 8 turer med modellen, og motoren skal teoretisk begynne å bli innkjørt. (Kjørte den inn i benk først).
Jeg har så følgende problemer/observasjoner:
Jeg tok vekk luftfilteret i går, og kunne da skru dysa ca.1/4 turn ut, så nå går den best på ca.3/4 turn, slik som den skal.. (Feil luftfilter??)
- Motoren vil ikke holde seg på max throttle bortsett fra etter stup... (Senker turtallet..)
- Under testing på bakken kommer den opp i max turtall, for så å droppe en god del etter ca.1sek.
- Klarer ikke justere inn slik at den holder max turtall lenger!
- Motoren opprettholder ikke turtall i vertikale øvelser.
Prøvde å kjøre den litt rikere (3knepp), med det resultat at motoren dumpet ned til halvt turtall etter take-off... Ikke moro!
Så kommer spørsmålet:
Vil det hjelpe på topp-registeret å forlenge manifolden en del? Tror den er kortere enn den som ble brukt i flyet før. Jeg har ikke prøvd dette enda, da det sies at Greve-pipa ikke er kritisk på lengden, men nå begynner jeg å bli kritisk til motor-oppsettet! Noen sier også at pumpa kan spille meg et puss, men den vil jeg helst ikke kludre unødvendig mye med!
Oppsettet er som følger (nå uten luftfilter!):
Os 140RX
Plugg: Os-F
Prop: APC 17x12,5 (Har skaffet et kobbel 17x13, men DET skal ikke være problemet.. tror jeg..)
Pipe: Greve 442 m/DuBro stuss + 9cm forlengerrør for renere modell...
Jeg har ikke lagt inn extra toppakning enda, men motoren skal da gå på full gass for det??
Håper nesten bare motoren ikke er helt innkjørt enda, men alle tips mottas med takk. Totalt tipper jeg ca.3-4L fuel har skylt gjennom motoren til nå.
Comment