Announcement

Collapse
No announcement yet.

justering av inverted motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • justering av inverted motor

    hallo tenkte jeg skulle prøve starte og sjekke at motoren i ultimaten gikk før prøveturen i morgen. den er montert inverted, og jeg har lagt flyet oppned når jeg starter for å lettest få start. etter å he justert den så prøvde jeg å snu flyet rett vei men da bare stoppet motoren. . prøvde på nytt flere ganger med mindre og mere på hoveddysa men den bare stopper. fikk den til å gå nogenlunde på full gass, begynner å hoste og stopper så fort jeg går ned til halv gass. når flyet er oppned DVS motoren med sylinderen rett vei så går den som ett uvær på alle turtall.

    Var egentlig dette jeg fryktet med å montere den sånn, men det var ingen alternativer på dette flyet.

    jævla sc motor
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Pøh det er det dummeste jeg har hørt, "jævla Sc motor" og så er det du som ikke kan justere motor

    kjøp en OS du.......... for de trenger du sikkert ikke justere.

    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #3
      hei fikk det till. måtte skru tomgangsdysa nesten en runde inn hehe. nå går den som en klokke. okdrar vekldig bra med en 11x6 propell. så nå står det på piloten og det får vi svar på i morgen
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        *kremt* Hørt om tomgangsnåla? Hvis den hoster når du drar av gassen må du nok skru den litt inn

        Comment


        • #5
          Hmm... Du skrev inn to sek før meg

          Comment


          • #6
            Originally posted by morten
            Pøh det er det dummeste jeg har hørt, "jævla Sc motor" og så er det du som ikke kan justere motor

            kjøp en OS du.......... for de trenger du sikkert ikke justere.

            Morten
            Har aldrig hatt en os så jeg vet ikke hvordan de er, men det er jo mange som mener de er bedre. grunnen til at jeg kalte den en jævla sc motor er for at i caroselen hadde jeg en ASP invertet og asp og sc er jo det samme der var vi en hel klubb som prøvde å få den til å gå invertet men jeg måtte snu den til slutt.

            Synes bare det er så rart at det skal bli så stor forskjell på instillingene når man snur motoren. man skal da kunne fly oppned selv om når motoren sitter rett vei også
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              fordi fuelen ligger i pluggen å gjør glødingen litt klundrete det. Kommer inn gjerne 1 SC motor i uka som ikke folk greier å justere. etter 2 minutter i benken går de som en klokke. Det at en motor er grovjustert fra fabrikk betyr ikke at den er optimal, Inverted montering gjør ikke ting bedre. Ta litt tid til prøvestaarting og justering før du reiser på stripa, så slipper du å stå å klundre, det gjelder uansett om du har OS eller SC eller mvvs eller hva som helst
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

              Comment


              • #8
                (MFN) ModellflyNytt.no ...
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ThomasB
                  Kommer inn gjerne 1 SC motor i uka som ikke folk greier å justere.

                  Ser at du er vaktmester i profilen, så hvor er det folk kommer innom?
                  Full throttle

                  Comment


                  • #10
                    Ja jeg skjønner det med at den trenger litt annen justering når den sitter oppned fordi fuelen renner rett ned på pluggen. men motoren er brukt i 2 andre fly før hvor den har fungert bra, med sylinderen rett opp, så det jeg syntes var rart var at jeg måtte skru inn tomgangs dysa så mye.

                    uansett nå går den bra lot den stå på tomgang over ett minutt og ga full gass og den bare hylte uten så mye som ett host
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Bra. da har du vel fått den til da. Og jeg jobber ikke som vaktmester om dagen, det er helt riktig det
                      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                      www.airheads.no

                      Comment

                      Working...
                      X