Unconfigured Ad

Collapse

Potte trøbbel med funtana`n

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DannyBoy
    • May 2005
    • 10

Potte trøbbel med funtana`n

Hei!

Sitter i skrivende øyeblikk og skal skjære til cowlingen til min funtana 90, nå er ikke jeg så veldig erfaren med bygging og tilpassing og ser nå at potten til min ASP91 to takter går "utenfor" cowlingen, rett under selve "utgangen" fra motoren. Dette er ganske langt frem og har veldig nødig lyst til å skjære hull i den "pene snuten" på dette flyet.

Har letet litt på nettet og kan ikke finne noe godt alternativ til denne potta... Noen som vet noe lurt?
    D. A. Karlsen
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

pitts potte er fint. vat martinsen hobby har noen slike til 2 takter motor liggende.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• Supra25
      • Sep 2003
      • 1825

Pitts potter er fine å se på og hendige sånn monteringmessig, men har en tendens til å bråk no j****. I hvert fall de jeg har vært borti. Viktig å tenke støy i hobbyen vår.
      I og med at du kjører 2-takter kan det være at du må bite i det sure eplet og skjære litt hull. Vi andre som kjører 4-taktere har også gjort dette, selv om vi har opsjon å kjøre fleksislange ned og ut under brannmuren.

Litt avhengig av avstanden fra eksosport til cowling kan du sette på et mellomstykke slik at du kun trenger å skjære hull til den biten av potta som går inn på motoren (hvis du skjønner hva jeg mener). Drill så to hull på toppen av cowling (jeg antar at du har sidemontert motoren) slik at du får skrudd potta fast. Med et sånt oppsett så kan du montere potta etter at cowling er satt på.
      Ta en kikk på motorbildet i testen jeg gjorde av Funtastic fra Protech (http://www.modellflynytt.no/articles...leId=89&page=3) så ser du kanskje hva jeg mener. Her ser du de to hulla jeg freste for å kunne skru til potta etter at cowling er montert.
      Når du skal tilpasse cowling er en Dremel e.l. med frese\pussehodet mer enn gull verdt!
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

Comment

• Alfalfa
        • Jul 2002
        • 988

Når jeg monterte .61-totakt på Funtana S40, så brukte jeg et skjøtestykke til eksosen, slik at jeg slapp å skjære ut hull til hele den guddommelig store potta.. Regner med at du kan gjøre det samme på S90 også.. Blir mye renere og penere også!

Comment

Working...