Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propell til FUN modell/flyvning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propell til FUN modell/flyvning

    Hei,

    har en SC61 som har oppgitt 12x6 som propell, jeg kunne godt tenkt meg å prøve med en "fun" propell, hva ville i såtilfelle være riktig størrelse ?

    -U

  • #2
    Trolig APC 14x4W - litt avhengig av modell og vekt.

    Comment


    • #3
      Originally posted by GRENADER
      Trolig APC 14x4W - litt avhengig av modell og vekt.
      Den blir sikkert i største laget tror jeg. 13X4W
      Low and slow with power to go !!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Sportive
        Originally posted by GRENADER
        Trolig APC 14x4W - litt avhengig av modell og vekt.
        Den blir sikkert i største laget tror jeg. 13X4W
        52-53 2-taktsmotorer drar en 13x4W lett på en vanlig 40-size modell som f.eks Flip 3D, Laser e.l.
        Så død er ikke en "big block" 61 2-takt at den ikke klarer både 14 og kanskje 15 x 4 - vel å merke fabrikat APC og Wide! 13x4W er for lettdrevet og vil overbelaste motoren med turtall - taler av erfaring.

        Comment


        • #5
          SC 91 2t drar en 15x4w, aldri om 61-motoren klarer å få turtall på den sleiva! Jeg kjører 13x4w på min YS 63 som er en kjempesprek 4-takter.
          Er enig i at 13x4w er et godt sted å starte, mulig den kan klare 14x4w også men jeg tviler på at trottleresponsen blir særlig bra.

          Jarle
          It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

          Comment


          • #6
            Originally posted by GRENADER
            52-53 2-taktsmotorer drar en 13x4W lett på en vanlig 40-size modell som f.eks Flip 3D, Laser e.l.
            Så død er ikke en "big block" 61 2-takt at den ikke klarer både 14 og kanskje 15 x 4 - vel å merke fabrikat APC og Wide! 13x4W er for lettdrevet og vil overbelaste motoren med turtall - taler av erfaring.
            Os 61 totakter skuffer meg med 14X4w, Min Irvine 53 drar 13X4 fint men 13X4W dårlig, for dårlig respons...
            Og med tanke på de er en sc motor er de sikkert nok med 13X4W, da jeg har tilgode å bli imponert av en slik motor(helt grei, men ikke noe mere enn de)
            Low and slow with power to go !!

            Comment


            • #7
              Hei,

              mange meninger om dette skjønner jeg, men det bunner vel ut i hva motoren klarer å dra. Det er en godt innkjørt og pålitelig SC61, og nå har jeg kjøpt 14x4W så får vi se

              Takk for tips !

              -U

              Comment

              Working...
              X