Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger hjelp med os25fp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger hjelp med os25fp

    har en 25 fp jeg kjørte den litt i dag, men plutselig når jeg gir litt gass så synker rpm drastisk, gir mindre trotle og den blir normal igjen... jeg tror den kjører litt varmt, så posisjonen på hovednåla hadde vært fint å vite, er det noen som vet?

    også når den har gått på tomgang i 1-2 min, når jeg trothler så dør den, hva kan være galt??

    hjelp noen?

    takker

  • #2
    høres ut som om den før for lite drivstoff. prøv å gi den litt mere på hoveddysa .
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      ja men jeg aner ikke hva den skal stå på.... hehe

      Comment


      • #4
        Har en kammerat som har den motoren skal høre med han seinere i kveld. men du kan trygt bare prøve å skruden 1/4 runde lengere ut.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Re: trenger hjelp med os25fp

          For mager skrudd i hovedysenål, skru litt mer eller rester av gammel olje i sprederen hindrer fuelen renner helt gjennom, rengjør hovedsprederen og sett på plass...

          Jeg har samme motor som din, begynn med 2-2.5 tørn ut og start opp og lean ut inntil motoren går rent og rask med full trottle, skru tilbake 1/8-1/4 tørn.

          Jens Eirik

          Comment


          • #6
            det ekke det som er prob. jeg har prøvd å skru den helt ut men det samme sjer!!!! jeg fant el liten gummi bit i tankklunken, trodde det var problemet, men nei! prøvde med en annen tank da gikk det litt men så ble den stille igjen.....

            skjønner ingen ting.. og etter jeg har startet den, da lukter det rart, brent tror jeg.


            hoved spreder.. hva er det?
            har ikke så mye peiling

            Comment


            • #7
              Snakket med en annen som her sånn motor han sa den skulle gå på ca 1.5-2 runder ut på dysa. men det virker som problemet ditt er at det er skitt/tørket olje etc i forgasser. skru nåla av og prøv å blåse inn i hullet der så kanskje du får ut det som sitter der. Hoved spreder er vel det røret du ser hvis du kikker ned i forgasseren. det har hull på under siden hvo fuelen kommer ut og blander seg med luften og går inn i motoren. Evt. ta av forgasseren så er det lettere å rengjøre den.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                prøvde å kjøre den nå... det gikk helt fint å kjøre den på 6-7 ommdreininger ut på hoved nåla, wtf!!! ekke det litt mye?!
                har rensa alt der fuelen gå... er det vanskelig å ta av forgasser? og så sette den på?

                Comment


                • #9
                  sånn ca en skrue vel... hehe
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment


                  • #10
                    To skruer

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ThomasB
                      sånn ca en skrue vel... hehe
                      Er det nødvendig å være klysete mot nybegynnerne, det er ikke rart mange faller fra.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Men husk på å ikke skru for hardt til når du fester den igjen, da ryker gjengene, å det er ikke spesielt gøy. har gjordt det selv...

                        Comment


                        • #13
                          ... har rense alle fuel linjer nå, hakke tat av carb. da men får prøve den i morgen.
                          håper det funker nå ellers så får jeg bare kjøpe en ny fra elefun.no,
                          en måneds lønn holder jo til en 32 size motor... så for se ossen det går.

                          Comment


                          • #14
                            har du trykk slange fra potta til tanken? evt. høydenivå mellom tank og forgasser?
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              har trykk slange... hæydenivå jeg tror det, hakke giddi å målt, det er jo et arf fly, så det må nesten være riktig(?)

                              Comment

                              Working...
                              X