Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rense forgasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rense forgasser

    Forgasseren falt av motoren (i lufta ja ), så tenkte jeg liksågodt kunne rense den med det samme.
    Er det bare å legge hele greia i isopropanol/rødsprit eller? Event. andre midler som er bedre.

  • #2
    eller du kan bruke litt fuel å skylle den med. det pleier jeg å gjøre hvis jeg får jord i den etter en hard landing
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Blås den ren med trykkluft.
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

      Comment


      • #4
        Jeg hadde nå demontert den noe også.

        Minimum må være å skru ut hoved dysenåla helt, og så ville jeg løsnet den skruen som holder "tønna" på plass, og dradd ut den også før rens.

        Comment


        • #5
          Har du trykkluft er det bra som Tally-Ho sier. Gjør det enkelt, skru ut hoved-nåla og skyll av det verste av møkk i såpevann, så drar du til med trykkluft alle veger. Er OK å skru ut tønna selvsagt, men hvis du har sentermontert tomgangsnål og vil skru ut denne (normalt INN-over når tønna er demontert) må du ikke bruke makt i det hele tatt. Sakene er både fingjenget, metallet er mykt og du må være xtremt forsiktig og ikke skade O-ringen som plutselig åpenbarer seg...
          Men for all del; ting skal ikke bli ødelagt av demontering og det er gøy å plukke sund... Eneste problemet er at man kanskje kan ødelegge pakninger selv om man er forsiktige. Og en del kjemikalier tar drepen på O-ringer og pakningsmaterialer, ikke vær ukritisk med hva du renser med.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          Working...
          X