Announcement

Collapse
No announcement yet.

SC 70 4t På U Can DO 3d 46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SC 70 4t På U Can DO 3d 46

    Skal til å bytte motor på Do it`n min. Min gamle sc 50 to takter liker ikke så godt å henge opp ned som den må gjøre på den modellen. Er blitt litt ustabil og spiser plugger til til frokost. SÅ derfor har jeg tenkt å sette på en SC 70 4 takt, som jeg har et godt tilbud på. Noen som vet hvordan denne liker seg opp ned. Eller andre synspunkter på denne motoren. Ser forøvrig at Elefun har en fryktelig billig magnum 70 4t. Er det noenlunde samme motoren??
    Hans P Førde

  • #2
    sc magnum og asp er vel akkuratt de samme motorene fra samme fabrikk. leste en gang at magnum er førstesortering og derfor dyrest mens sc og asp er andre sortering hvor sc er ment for det europeiske marked og asp for det amerikanske. vet ikke om dette stemmer men de ser veldig like ut ihvertfall
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Hadde en SC 120 montert inverted på en Jamara Extra.
      Den startet uten dikkedarer , og var i hele en snill og sympatisk fyr.
      Den trengte starter, men da fyrte den momentant.
      Skrudde en OS F i toppen på den og stort sett bare fløy, bortsett fra en og annen ventiljustering.
      Har solgt fly og motor men kunne egentlig tenkt meg å beholdt motoren.

      Tror tankmontasje og høyde på denne kan være vel så kritisk. En SC 4 takt montert inv vil bli stående med forgasser åpningen opp. og fuelen vil renne ned i motoren.
      En 2 takt vil bare sikle ned på bakken det som siver inn gjennom spraybaren
      Ankepunktet mot SC FS må være vekta (om de ikke har kommet med en ny og lettere verson ). Den 120 en veide 1kg akkurat.... det er mye.
      Vekt i snuta er ikke akkurat det man ønsker seg mest på en 3D modell.
      mvh MM

      Comment


      • #4
        Om du får problemer med at firtakteren din henger opp ned, skal du forsøke med OS sin plugg for wankel motorer. Det blir veldig mye bedre.
        Hans Idar Haldorsen
        Alta

        Sceadu Evo 50
        T-Rex 450 SE
        E-starter
        U Can Do 3D Elektro
        Great Planes Revolver 50

        Comment


        • #5
          Jeg hadde en SC70 hengende opp ned i en Segull Harrier .46. Det flyet er vel omtrent like tungt/stort som UcanDo3D trur eg.

          Jeg hadde ingen problemer med motoren, men slet litt med innkjøringen da den ikke liker fet blanding hengende på denne måten. Ved å magre blandingen etter innkjøringen gikk den som en drøm. Man må finjustere tomgangen, men med litt tålmodighet skal det gå fin-fint.

          Min motor starter på andre flikket; tar tak i spinneren og flikker den baklengs - starter hver gang - helt suverent!
          Pål

          Comment


          • #6
            (MFN) ModellflyNytt.no

            Comment


            • #7
              Hei..Har i dag i strålende vær flydd min u can do med SC 70 4takt. Ingen problemer overhodet Motorn går helt knirkefritt og alt det der. Hadde ikke verdens største overskudd til å dra den ut av hover, men nok. Måtte også ha litt bly i hekken for balansen. Har ikke vært så veldig imponert over sc 2 takt, men 4taktn ser ut for være en hel del enklere å ha med å gjøre. Angrer i allefall ikke foreløbig på kjøpet av SC70......
              Hans P Førde

              Comment


              • #8
                Onkel Modellfly skrev:
                Er blitt litt ustabil og spiser plugger til til frokost.
                Oftest et tegn på at lagrene begynner å bli rustne.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment

                Working...
                X