Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
jeg haret mekaniskt tacho meterliggendeog jeg lurte på når jeg skal måleturtallet på motoren, skal jeg måle det midt på akselen, ellerlenger ut på prop??
Hvis det er hvor du lurer på, så spiller det ingen rolle om du måler nærme senter eller ut mot tuppen av propellen sålenge tachometeret ditt klarer å plukke opp propellen. Hastigheten er forskjellige på de to stedene, men det er antall ganger vi er ute etter og de er like på begge stedene hos de fleste
tja...den er jo oppgitt til 16.000 rpm ved maks, men om du bør opp i det er jo en helt annen sak. I min bok er 10K sånn ca passe på disse motorene. Turtall vil jo avhenge av propellvalget (type, utforming, pitch og stigning) som igjen avhenger av modelltype og formål, men det er andre faktorer å ta hensyn til også. En svingstang som flyr rundt med 16K rpm er ikke akkurat lydløs for å si det slik...
jeg haret mekaniskt tacho meterliggendeog jeg lurte på når jeg skal måleturtallet på motoren, skal jeg måle det midt på akselen, ellerlenger ut på prop??
Jeg har Deumo mekanisk turteller og turtallet måles ved direkte måling på selve propellakselen (veivakselen) altså midt på akselen.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment