Heisann
Jeg har en Webra .32, og lurer på hvordan forgasseren skal stå når den går på tomgang. Har foreløpig testkjørt den i benk, og observerte da at hvis jeg lukket tønna helt, så dukket det opp et lite hull i bakkant igjen på forgasseren, og den gikk helt perfekt på tomgang når dette hullet kom til syne. Dette hullet kommer når throttlearmen dras helt tilbake.
Problemet er bare at throttlebevegelsen blir så "lang" for å komme dit, og servoene i flyet begynner å knurre litt. Er det meningen at tomgangen skal være ved hjelp av dette hullet, eller skal tomgang stilles inn slik at den går bra når tønna nesten er lukkket, altså før dette hullet kommer til syne?? En annen ting er at jeg er usikker på hvordan jeg skal få stoppet den hvis tomgangen skal være først når tønna er helt lukket og hullet dukker opp i bakkant. Da har jeg jo nesten ikke mer å lukke...
Sliter litt akkurat med dette, og setter stor pris på erfaringer / hjelp!! Er alle motorer slit???
Jeg har en Webra .32, og lurer på hvordan forgasseren skal stå når den går på tomgang. Har foreløpig testkjørt den i benk, og observerte da at hvis jeg lukket tønna helt, så dukket det opp et lite hull i bakkant igjen på forgasseren, og den gikk helt perfekt på tomgang når dette hullet kom til syne. Dette hullet kommer når throttlearmen dras helt tilbake.
Problemet er bare at throttlebevegelsen blir så "lang" for å komme dit, og servoene i flyet begynner å knurre litt. Er det meningen at tomgangen skal være ved hjelp av dette hullet, eller skal tomgang stilles inn slik at den går bra når tønna nesten er lukkket, altså før dette hullet kommer til syne?? En annen ting er at jeg er usikker på hvordan jeg skal få stoppet den hvis tomgangen skal være først når tønna er helt lukket og hullet dukker opp i bakkant. Da har jeg jo nesten ikke mer å lukke...

Sliter litt akkurat med dette, og setter stor pris på erfaringer / hjelp!! Er alle motorer slit???
Comment