Unconfigured Ad

Collapse

Tomgang Webra Speed .32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stcaka
    • Aug 2004
    • 135

Tomgang Webra Speed .32

Heisann

Jeg har en Webra .32, og lurer på hvordan forgasseren skal stå når den går på tomgang. Har foreløpig testkjørt den i benk, og observerte da at hvis jeg lukket tønna helt, så dukket det opp et lite hull i bakkant igjen på forgasseren, og den gikk helt perfekt på tomgang når dette hullet kom til syne. Dette hullet kommer når throttlearmen dras helt tilbake.

Problemet er bare at throttlebevegelsen blir så "lang" for å komme dit, og servoene i flyet begynner å knurre litt. Er det meningen at tomgangen skal være ved hjelp av dette hullet, eller skal tomgang stilles inn slik at den går bra når tønna nesten er lukkket, altså før dette hullet kommer til syne?? En annen ting er at jeg er usikker på hvordan jeg skal få stoppet den hvis tomgangen skal være først når tønna er helt lukket og hullet dukker opp i bakkant. Da har jeg jo nesten ikke mer å lukke...

Sliter litt akkurat med dette, og setter stor pris på erfaringer / hjelp!! Er alle motorer slit???
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

har aldrig hatt en webra. men regner med at tomgang skal være når tønna er nesten lukket også skal du kunne stoppe den ved å lkke tønna helt, men ikke så mye at det hullet i bakkant skal komme fram.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Stcaka
      • Aug 2004
      • 135

Det som er rart er at det hullet i bakkant nesten kommer før, eller samtidg som tønna lukkes helt....

kanskje jeg får ringe forhandler og høre, de burde jo vite sikkert.

Hva med deg Motorboy... har du noen webra med TN II forgasser?

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Originally posted by Stcaka
        Det som er rart er at det hullet i bakkant nesten kommer før, eller samtidg som tønna lukkes helt....

kanskje jeg får ringe forhandler og høre, de burde jo vite sikkert.

Hva med deg Motorboy... har du noen webra med TN II forgasser?
        Nei, jeg har ikke Webra med TN II forgasser...
        Er litt usikker på hva du mener, er dette hullet spor på selve tønnen som holdes på plass med skruen samtidig tønnen flyttes sideveis?

Hvis ja, den blir ikke påvirket av tomgangen, for det kommer ikke falsk luft inn via sporet. De fleste forgassere forekommer det at det kommer sporet fram når tønnen lukkes pga konstruksjon.

Problemet er bare at throttlebevegelsen blir så "lang" for å komme dit, og servoene i flyet begynner å knurre litt.
        Feilplassert overføring... sett forgasseren på full gass og still servoarmen på maks utslag slik at armen går i linje med linken og under tomgang stiller du til servoen slutter å murre med trimknappen for trottle.

Jens Eirik

Comment

• Stcaka
          • Aug 2004
          • 135

I går gikk det jo opp et lys for en nybegynner som meg da.... jeg satt å knotet noe j....lig med denne throttelen, selv om jeg monterte ut motoren fikk jeg ikke full trhottelbevegelse selv om jeg tok servoens jobb og dro i støtstangen selv. Den gikk så høyt opp mot eksosen at bevegelsen ikke ble myk. Så slo det meg at jeg kunne justere hvordan throttlearmen skulle stå når den var helt lukket. Løsnet festeskruen og justerte... og vips full bevegelse uten motstand...

Hvorfor jeg ikke har skjønt det før vet jeg ikke......

Og et lys til, (takk Motorboy..) er at dette sporet nok ikke slipper inn luft, men kun har med konstruksjonen av tønna å gjøre. Tilfeldigvis gikk den bra på tomgang når begynnelsen av sporet viste seg, og jeg trodde derfor dette var et hull som slapp inn luft....

Er deilig å ha løst dette, nå kan jeg kun montere inn fueltank, et par overføring, og så er jeg klar for å fly

Comment

Working...