Unconfigured Ad

Collapse

SC Motorer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

joo skriver at " smaken er som lommeboka..."

Den hadde mindre betydning for valget av motorer. Det er vel heller cost benefit, min SC .40 ga jeg 800 for på Øvrevoll ca 5-600 spart i forhold til OS FX og med 20 minutters ekstra arbeid blir vel det allikevel en god fortjeneste.

Gikk tilbake å tittet i Model Airplane News for mai i år og tittet på en test av 10 forskjellige .61 motorer. Os både FX og LA scoret ikke så veldig høyt i de testene. De fikk skryt for pent arbeid og pen innpakning.

Det kan vel heller tenkes at "underdogs" er mere spennende enn å kjøre på det sikre.

Espen
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• MicroMac
      • Jan 2003
      • 632

Bør iallefall passe på en ting om man skal kjøpe SC 46 , det er att man er 100% sikker på att man får den nye utgaven, mye mer stabil på alle måter throttler bedre, mer stabil tomgang og yter mer også virker det som, samme gjelder for 53 utgaven denne er ut og heter nå 52
      Så pass på att dere ikke blir sittende med noe leftover som selger vil bli kvitt. Forskjellen er markant

mvh MM
      mvh MM

Comment

• Superstar40
        • Dec 2002
        • 1667

Hva er forskjellen på "ny" og "gammel" har sett SC motorer med både rundt hode som mine og med firkantet hode.

Espen
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• MicroMac
          • Jan 2003
          • 632

Er ikke på noen måte ekspert på SC, men har hatt en SC46 av gammel type selv (kjøpt jan/feb 03), og har sett de nye i sving på stripa, mener de har "firkantet" toplokk/sylinder. Det som er helt sikkert er att det er en annen forgasser på de, boringen der du dytter gassern ned i blokka er større på de nye, så indikerer vel større halsåpning i forgasseren, en iklubben oppdaget dette da han skulle bytte forgasser etter ett møte med moder jord.

mvh MM
          mvh MM

Comment

• Motorboy
            • Nov 2003
            • 1566

Hei allesammen!
            Til alle som tenker å kjøpe en SC motor bør rense innvendig før innkjøring for sikker skyld. Jeg stoler ikke helt på de folka i fabrikken renser dem de solgte til kunder..

Da jeg kjøpte 2 stk SC 15 til Catalina sjøfly så jeg vridde veivakselen forsiktig rundt, så jeg kjente at motoren var ikke skikkelig renset fri for slipepasta i sylinderen/stempelet (delene er tilpasset ved lapping (sliping med dor/ring + slipepasta på delene som skal gå sammen). Jeg demonterte alle delene og renset dem fri for slipepasta selv om jeg ikke kunne se noe spon eller slipepasta. Etter alt var montert sammen og så kjente jeg alt gikk fint uten disse slipte mot hverandre. Siden har motoren gått fint, starter hver gang. Så har jeg til og med kjøpt SC FS52 firetakt (den også renset før jeg kjørte den første gang). Som jeg leste noen har problemmer med SC fs52 , så hadde jeg opplevd og måtte bare prøve diverse glødeplugger for firetakt og fant den som passet til motoren, så den går som en klokke siden sommer 2000.

Faktisk er det ikke noe dritt med disse SC motorene ,og jeg har vært kjempefornøyd med disse SC motorene!
            Den som ikke kan få SC motoren til å gå skikkelig har 10 tommeltotter og lider av kunnskapsmangel.

Jens Eirik

Comment

Working...