Hei, for å få stilt på dysenåle igjennom cowlingen trenger jeg en forlenger eller noe. Hva heter det?
Unconfigured Ad
Collapse
Dysenålspørsmål
Collapse
X
-
Tags: None
-
"Dysenålforlenger..."
Som regel er det en sett-skrue på dusenåla der du kan skru fast en pianotråd e.l. som en forlengelse av nåla. Det hender jeg bruker en bitteliten umbrako som forlengelse da disse passer perfekt!
Men man kan ta en pianotråd, bøye den til en "L" i riktig lengde, for så å skru den fast på dysenåla. (Dersom det er en sett-skrue der, er det også et hull i enden av dysenåla..).
Håper dette hjalp!Audun Thinn
Anonyme Dobbeltdekkeroholikere -
Originally posted by Thinnthinn"Dysenålforlenger..."
Som regel er det en sett-skrue på dusenåla der du kan skru fast en pianotråd e.l. som en forlengelse av nåla. Det hender jeg bruker en bitteliten umbrako som forlengelse da disse passer perfekt!
Men man kan ta en pianotråd, bøye den til en "L" i riktig lengde, for så å skru den fast på dysenåla. (Dersom det er en sett-skrue der, er det også et hull i enden av dysenåla..).
Håper dette hjalp!
TUSEN TAKK!Comment
-
Vel.. Du trenger ingen gjenger for å feste pianotråden! Bare kapp av en passe bit, stikk den inn i dysenåla og stram sett-skruen
(Mener å huske at hullet er 1,5 eller 2mm, men jeg kan huske feil!).
"Ping", så har du en dysenålforlenger!
Lykke til!Audun Thinn
Anonyme DobbeltdekkeroholikereComment
-
I hullet på dysenåla skal det sitte en z-skrue. I "enden" av nåla (egentlig så blir det jo på motsatt side av selve nåla men..) så er det et hull. Pianotråd inn i hull - skru til z-skrue.
Jeg pleier å file pianotråden litt flat på den ene sida slik at z-skruen får bedre feste. Husk Locktite på z-skrue, og ikke fil til noen skarpe kanter på pianotråden = bruddanvisning og masse banning på stripaOdd Sundet
http://www.imacnorge.noComment
-
Originally posted by Supra25I hullet på dysenåla skal det sitte en z-skrue. I "enden" av nåla (egentlig så blir det jo på motsatt side av selve nåla men..) så er det et hull. Pianotråd inn i hull - skru til z-skrue.
Jeg pleier å file pianotråden litt flat på den ene sida slik at z-skruen får bedre feste. Husk Locktite på z-skrue, og ikke fil til noen skarpe kanter på pianotråden = bruddanvisning og masse banning på stripaComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment