Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Holder på å kjøre inn en Sm 30,men synes gassresponsen er treg, har justert den så godt vi klarer, men blir ikke helt fornøyd.
lurte derfor på om noen har vært borti disse og om det er noe lure råd å få....
Her har vel Supra, Eureka og RS litt erfaringer å bidra med... Kom på banen!
Responsen/transisjonen på gassen kan være litt avhengig av tomgangsblandingen, men ikke skru deg for langt bort gra grunninnstillingene uten å notere hvor nålene står i utgangspunktet
Ja, håpet på noe erfaring her, motoren har gått nå ca 3-4 liter.
Får den ikke ned på en lav tomgang, da stopper den etter noen sek.
Må ha derfor ha høy tomgang,lander derfor med høy hastighet.
Og etter å ha stått på tomgang en stund og gir full trottel, så subler den mye og bruker noen sek på å nå fullt turtall.
Og når vi drar den ned fra full åpning til tomgang bruker den laaaaaaang tid på å trottle helt ned.. kan den bli bedre etterhvert som den blir mer innkjørt? eller er det vi som knøvler med justeringene?
Gasspjeldet ditt har vel ei lita åpning midt på? I så fall drar du den ned til helt stengt spjeld og justerer tomgangsnåla til max turtall på tomgang. Nå skal i teorien tomgangen og transisjonen oppover være på plass. Så er det bare å justere fullgassnåla på full gass.
Husk at jeg ikke er erfaren med bensinmotorer selv om vi klarer å justere oss på jordet med motoren i TUG`en vår. I dag skal vi på stripa og prøve nettopp denne oppskriften siden det viser seg at gasspjeldet ikke var mekanisk lukket da vi justerte tomgangsnåla i går... da ble det mye surkling ved gasspådrag.
PS: Viktig at du har skikkelig stive og gode propellere på denne typen motorer. En slapp billig propell gjør at du fort mister effekten pga flagring etc!
Nu har det vært en superb dag på stripa! Masse sleping og store høyder.
Mokien (bensinmotoren i TUG`en vår) ble justert som nevnt i forrige innlegget mitt og gikk nesten prikkfritt hele dagen. Den stoppet etter vertikal dive noen hundre meter, men det er ikke så sensasjonelt... Vi får bare la være å sette fulle flaps og stupe sååå bratt ned for neste slep
Det er helg og ikke alltid man har tid til å sjekke forumet! Har vært opptatt med maiden på 2,6...
Skjønner at vi snakker bensinmotor her. Noen som har en link til denne motor'n? Kan ikke si at jeg kommer på at jeg har lest noe om SM 30 noested...
Det kan være vrient uten å faktisk høre motor'n, men det kan høres ut som den i det minste er noe rik på tomgang (L-nåla).
Ta en kikk på linken under. Det fjerde innlegget (skrevet av Xipp) gir deg en rett fram og enkel måte å justere bensinmotor på. I hvert fall de som har Walbro gasser (og det er jo de fleste).
Dette forutsetter jo såklart at alt er i orden. Jeg kjenner ikke SM motorene. Det at den ikke går på tomgang synes jeg er mest forstyrrende. Kan være et problem med gasser'n(?!). Med gasser'n på standard fabrikkinnstillinger så skal motor'n gå uten problemer. Det kan være noe mer enn bare en justeringssak hvis den stopper på tomgang. Bensinmotorer er som mange vet utrolig stabile i gangen.
Standardinnstilling på bensinmotorer er ofte 1.5 turn ut på begge nåler. De jeg har vært borti (3W og DA primært) har dog vært ganske rike med denne innstillinga, men det er et bra sted å starte.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment