Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ys Motorer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ys Motorer?

    Hei.
    Jeg har fått tak i en Ys 63 fz-s motor, men mangler hoved dysa og tilbakeslagsventilen.. Noen som vet hvor jeg kan skaffe det?

    Vet Rc-Modeller forhandler YS, men han er på ferie og får ikke levert fort nok
    Noen andre forhandlere i norge? Som sender....

    Motoren er plassert i en Funtana s 40 og jeg gleder meg som en unge til å få fyra maskinen

  • #2
    Min erfaring (måtte ha ny dysenål+trommel til en asp) er at deler er svindyre i Norge om de i det hele tatt er mulige å oppdrive. Var vel faktisk ingen norske forhandlere jeg snakket med som hadde reservedeler til motorer inne på lager.

    Løsningen så lenge ut til å bli Just Engines i england, før han jeg kjøpte den av (kjøpte brukt) klarte å skaffe delen via en forhandler han kjente. Greit nok siden han betalte delen, men det tok litt tid. Tror nesten det hadde gått raskere å bestilt fra justengines. Vet ikke om de har ys da... sjekk om de har, da får du ihvertfall delene forholdsvis billig sammenlignet med å kjøpe i norge.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      jeg betaler villig 85kr for en tilbakeslagsventil, det koster den oss rc modeller, men dysenålen står det ikke pris på--- Dei hadde heller ikke den på lager....

      Håper det er noen som vet om noen... Det er det eneste som står igjen før prøvetur, og håpet jeg kunne fått tatt den før snøen kom... :P

      Comment


      • #4
        Enveisventilen er jo det minste problemet. Dette har de fleste forhandlere. Dysenåla, derimot, blir nok kanskje litt verre, og jeg tror du må se utenlands. Sjekk med Probuild i England eller www.rcsweden.com
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Er det en sånn du ser etter?
          http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXLF35&P=0

          Tower er kanskje ikke stedet å handle hvis man er utolmodig...

          Comment


          • #6
            Hei,

            Mulig du allerede har ordet tingene, men "central hobbies" i usa har alt du trenger til YS. De har en bra webside, og er vel blant de billigste på kloden. Sender tingene med superfart, enkelt og greit...

            Kjell Olav

            Comment


            • #7
              24£ hos probuild uk. Probuild Aircraft Ltd
              Men det er ett komplett NEEDLE VALVE ASSEMBLY FOR YS.53/.63. + ventilen.
              Om du har fått ordning på sakene så post det her, slik at vi vet det, og ikke minst hvordan du likte resultatene av valgene dine.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment

              Working...
              X