Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rense ny motor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rense ny motor!

    Jeg har nettop bygget en Ready. den er som kjent av "plast"
    Jeg borret, kuttet og filte noe i cowlingen for å få den helvettes motoren til å passe, er enda ikke ferdig.. sjansen er stor for at det har kommet noe støv eller midre plastbiter i stempelhuset og i venturien (forgasseren)

    er det bare å starte mororen når jeg har fått den inn og sjekke om den går riktig, eller må jeg skru opp motoren, pusse den og olje den inn?

    er ikke noe teknisk av meg, og håper jeg slipper dette. Det er en 46 evolution engine..

    Erlend...

  • #2
    Hepp

    Først må jeg si at det er passelig lurt å gjøre unna sliping og slikt i god avstand til det meste av både elektornikk og motordeler. Men etterpåklokskap er jo den største vitenskapen

    Det du kan gjøre er å skru av endelokk og forgasser for så å sprute rent med fuel eller rødsprit. Hold motoren opp ned slik at det du spruter inn renner ut igjen. Aner ikke hvor stort omfang av støv og dritt du har i motoren men når du har endelokk og gasser demontert så ser du om det trengs videre operasjon..
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #3
      Stapp en "sov i ro" inn i forgasseråpningen neste gang du utfører cowling-frisering. Den ekspanderer fint og hindrer stør å trenge inn. har du ikke plugg for hånden, kjør en inn i pluggåpningen og.

      Comment

      Working...
      X