Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel motor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel motor!

    Heisann alle sammen! Noen som har noen diesel-nytt å dele her? Har du noen nye prosjekter på gang Motorboy?

    Hadde meg en diesel-depresjon i sommer da jeg pulveriserte de to flyene som dieselmotoren kunne brukes i. Samt at kontrastempelet ramlet ned i sylinderen på motoren. Så jeg gjemte motoren bort for å bearbeide depresjonen. Klarte ikke å sende den til utredning og modifikasjon hos mekanikeren engang. Lurer på om jeg fremdeles kan sende den hvis du leser dette?

    Nå har jeg så smått begynt å puste støvet av motorene og sett meg om etter nytt fly å sette sammen.
    Vet ikke om jeg orker å bygge et nytt, går kansje for en jupiter. Synes den ser bra ut.
    Holder også på med litt elektrofly for å ha noe å fikle med i mørketiden.
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

  • #2
    Originally posted by MortenM
    Heisann alle sammen! Noen som har noen diesel-nytt å dele her? Har du noen nye prosjekter på gang Motorboy?
    Klarte ikke å sende den til utredning og modifikasjon hos mekanikeren engang. Lurer på om jeg fremdeles kan sende den hvis du leser dette?

    .
    Hei, send motoren din med en gang da jeg har siste uke igjen i sykmelding etter jeg ble operert for 2 uker siden, gi beskjed pr PM. Så jeg kan få fikset den omgående..

    Jeg holder på å tegne en hel komplett tegning av David-Andersen 1 cc og jeg har kommet så langt og fått komplettert alle deler.

    Se på tegningene som jeg har lagt i zippen. Ikke alle tegninger er med..
    Må åpne i Autocad programmet, Voloview eller tilsvarende tegneprogrammet som støtter DWG fil..

    Jens Eirik
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Hei, se på den fine V2 4 takt dieselmotor!

      http://modelenginenews.org/gallery/i...iesel_twin.jpg

      Info om denne motoren...
      Model Engine Gallery Page 6

      Comment

      Working...
      X