Unconfigured Ad

Collapse

Kontakt brytes med flyet.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • madona
    • Nov 2005
    • 115

Kontakt brytes med flyet.

Det har hent 4 ganger at når vi er å flyg så har vi mista kontakten med flyet,å det har ent med kræs.4 forselige fly og sendere hva kan være årsaken til problemet?
  • pleym
    • Dec 2001
    • 909

Det kan være flere årsaker til at slikt skjer, men hvis du kan si noe om hvilket utstyr dere bruker, hvor langt unna dere mister kontakten osv. så er det kanskje lettere for folket å hjelpe.

Comment

• madona
      • Nov 2005
      • 115

Det er forselige sendere. det skjer sirka 30til50m fra flyene.Vi bruker en flystripe men det skal ikke være noe elektronik der. Men nå 2 siste gangene så har det vært kalt og klar vær .Lurer lit på det hær

Comment

• pleym
        • Dec 2001
        • 909

Det er som regel mer interessant hva slags mottagere.

Jeg går utfra at antennen på radioen var helt trekt ut, og at antennen i flyet også var strekt ut?

Hvor store fly er det snakk om her?

Comment

• madona
          • Nov 2005
          • 115

det var en cub og to treinere og et som jeg ikke vet hva heter men det var over 3m vingespen, i treineren min sitter det en hitec mottaker.Hva di andre hadde er jeg ikke sikker på.

Comment

• sigve
            • Apr 2005
            • 484

Det du sier er at 4 forskjellige fly med fire helt forskjellige radioutstyr og fire forskjellige piloter har styrtet over samme området?
            Hvordan er det når dere mister kontakten, e det bare plutselig dødt, eller mye forstyrelser og/eller glitching?

har et ommråde på det lokale jordet nede i Bergen som er livsfarlig å kjøre over, tror det er en slags myr, forstyrelsene over denne myren inrteffer omtrent innenfor en kube på 20x20x20m å det skjer neste vær gang vi flyr over(uansett modeller og radioutstyr) Det kan jo hende dere har noe lignende på deres flystripe?
            Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
            www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• esmel
              • Dec 2004
              • 2830

Jeg har også opplevd å finne et slikt felt på vår stripe. Om det er for at vinkelen mellom senderantenne og mottakerantenne ubebivist er uheldig eller om det er reelt at det er noe i det området som forstyrrer skal jeg ikke si med 100% sikkerhet men jeg fikk glitch HVER ENESTE gang jeg kjørte igjennom området...

Det kan jo også være at signalene fases ut og opphever hverandre når flyet er i den posisjonen mtp. antenne lengder, rettning osv.
              Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• sigve
                • Apr 2005
                • 484

Originally posted by esmel
                Jeg har også opplevd å finne et slikt felt på vår stripe. Om det er for at vinkelen mellom senderantenne og mottakerantenne ubebivist er uheldig eller om det er reelt at det er noe i det området som forstyrrer skal jeg ikke si med 100% sikkerhet men jeg fikk glitch HVER ENESTE gang jeg kjørte igjennom området...

Det kan jo også være at signalene fases ut og opphever hverandre når flyet er i den posisjonen mtp. antenne lengder, rettning osv.

på vårt jorde har det nok ikke noe med vinklene mellom antennene å gjøre, ettersom vi ofte står på helt forskjellige steder alt etter hva vi skal fly med... lurer på om det kan være noen gasser spm kommer opp fra myren å messer med radiosignalene? (refleksjon og avbøying på samme måte som lysbrytning i vann, skjer også med radiobølger når de går fra et medium til et annet)
                Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
                www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

eller noe metall greier nede i myra kanskje ?
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

• madona
                    • Nov 2005
                    • 115

Ja det er myr på begge sider, men det skjer over flystripa kansje det er årsaken til problemet men det hender ikke vær gang pussig

Comment

• Motorboy
                      • Nov 2003
                      • 1566

Originally posted by madona
                      Men nå 2 siste gangene så har det vært kalt og klar vær .Lurer lit på det hær
                      Sikker på at batteriene for mottaker ikke er kalde og mister effekten, hvis du bruker NiMh batterienne er det ikke mye strøm å hente dem i kulda..

Comment

• madona
                        • Nov 2005
                        • 115

Tror ikke det for det skjer plutselig uten forvasel.
                        To ganger har det skjed ved start 20 til 50 m så rett i bakken.

Comment

• william123
                          • May 2005
                          • 2330

Originally posted by sigve
                          lurer på om det kan være noen gasser spm kommer opp fra myren å messer med radiosignalene? (refleksjon og avbøying på samme måte som lysbrytning i vann, skjer også med radiobølger når de går fra et medium til et annet)
                          hmm, gasser over en mye.
                          er ikke det metan gass...
                          det kan vel gjøre noe, uten at jeg vet noe sikkert
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• tyor
                            • Mar 2005
                            • 9757

tror egentlig det ikke er myra som er problemet har sett dette ofte andre plasser også. Er nok bare at all den elektromagnetiske strålingen vi omgir oss med får en høyere konsentrasjon på visse plasser. la oss si at det er mange signaler som møtes på en plass for eks. og da oppleves det glitch på den plassen.

Bare tenk på hvor mye elektriske signaler som farer gjennom lufta heletiden pluss all utstrålt støy fra andre ting.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

Comment

Working...