Unconfigured Ad

Collapse

Saito 45 - eldre motor - trenger hjelp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hf
    • Apr 2003
    • 105

Saito 45 - eldre motor - trenger hjelp

Har fått tak i en brukt Saito 45 (eldre motor). Motoren går som en klokke bort sett fra at den dør ut etter å ha gått ca. 30 sek på tomgang. Noen som kjenner til disse motorene?
    Det ser ut til å være både tomgangs og vanlig justeringsskrue på den. Noen som har tips om tomgangsinnstilling??
    Hva slags fuel anbefales til denne motor?
    Henrik Falch

North Star (vannfly)
    Nemesis (Shockflyer)
    JR 9x v.II
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Les og lær av denne siden: http://www.saito-engines.info/index.html
    Du bør ha turteller for best resultat av tomgangsjustering, høre etter motorens turtall holder ikke..

Comment

• hf
      • Apr 2003
      • 105

Ingen flere som kjenner til denne motoren? Antar det må være mange som har hatt slike! Når jeg går inn på Saito sine sider finner jeg ikke tegninger av tilsvarende motor. Det er derfor det er litt vanskelig å vite hva man skal skru på . .
      Henrik Falch

North Star (vannfly)
      Nemesis (Shockflyer)
      JR 9x v.II

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Originally posted by hf
        Ingen flere som kjenner til denne motoren? Antar det må være mange som har hatt slike! Når jeg går inn på Saito sine sider finner jeg ikke tegninger av tilsvarende motor. Det er derfor det er litt vanskelig å vite hva man skal skru på . .
        Kan du ta bilde av forgasseren og legge her, så jeg kan gi deg en forklaring hva de skruene brukes til..

Comment

Working...