Unconfigured Ad

Collapse

Os Fl-70

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BigEz
    • Nov 2005
    • 107

Os Fl-70

Fant en "billig" OS firtakt ( dkr. 1595),- hos Dino Hobby. Motoren heter OS FL-70, er det noen som har erfaring/har brukt akkurat denne motoren ?
    Liten høyvinget trainer - SC 15
    ARC Beaver on floats - Saito 82
    Goldberg Ultimate - OS 120
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Er vel "billig" OS`n i 70 klassen. I såfall skal dette være en god og snill motor å ha med å gjøre.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• -Exlex-
      Forhandler
      • Nov 2003
      • 793

Hvis du absolutt skal handle fra danmark... sjekk denne, hvis du ikke bare skal ha OS da...

Hvis du ikke vil vente vinter og votter på tollbehandling så er jo dette ett alternativ:

-Exlex-

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• BigEz
        • Nov 2005
        • 107

Grunnen til at OS Fl-70 er interessant, er den lave vekta(sammenlignet med andre 70 motorer), kun 470 g. Alternativet er ASP FS 61AR eller Magnum sin firetakts 61 motor. Magnum-motoren er noe dyrere enn ASP'en, men siden det i prinsippet er samme motor er det vel mer fornuftig å velge ASP ????

Hvis jeg kjøper fra Danmark får jeg motoren sendt til et postkontor i Sverige, og henter motoren der. Det går greit siden jeg bor like ved svenskegrensen og det ikke noe toll mellom Danmark og Sverige. Min "tolkning" av loven er at siden jeg fysisk henter varen i EU, har jeg en beløpsgrense på 2000,- (???) uten å måtte fortolle varen.......

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Originally posted by BigEz
          Min "tolkning" av loven er at siden jeg fysisk henter varen i EU, har jeg en beløpsgrense på 2000,- (???) uten å måtte fortolle varen.......
          Ikke for å lage skår i gleden men tror det da heter at du skal være ute av landet minst 24timer eller noe sånt.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• BigEz
            • Nov 2005
            • 107

Sjekket dette på Lovdata.no og fant at grensen for tollfri handel av varer er kr. 3000,-hvis du er mindre enn 24 t i et EU-land, og kr. 6000,- hvis du er mer enn 24 t borte.

En ASP FS61 AR blir da i norske kr. ca. 1030,- + frakt hvis jeg kjøper i Danmark og sender til Sverige. Samme motoren er forøvrig kun 1250,- + frakt hos elefun, så forskjellen mellom danske og norske priser er ikke så stor.

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

Sjekket dette på Lovdata.no og fant at grensen for tollfri handel av varer er kr. 3000,-hvis du er mindre enn 24 t i et EU-land, og kr. 6000,- hvis du er mer enn 24 t borte.

En ASP FS61 AR blir da i norske kr. ca. 1030,- + frakt hvis jeg kjøper i Danmark og sender til Sverige. Samme motoren er forøvrig kun 1250,- + frakt hos elefun, så forskjellen mellom danske og norske priser er ikke så stor.
              Greit min tabbe. hmm spøra om jeg ikke må ta en tur til østersund snart da. mange fine modeller der
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• tema95
                • Aug 2002
                • 977

Grunnen til at OS Fl-70 er interessant, er den lave vekta(sammenlignet med andre 70 motorer), kun 470 g. Alternativet er ASP FS 61AR eller Magnum sin firetakts 61 motor. Magnum-motoren er noe dyrere enn ASP'en, men siden det i prinsippet er samme motor er det vel mer fornuftig å velge ASP ????

Hvis jeg kjøper fra Danmark får jeg motoren sendt til et postkontor i Sverige, og henter motoren der. Det går greit siden jeg bor like ved svenskegrensen og det ikke noe toll mellom Danmark og Sverige. Min "tolkning" av loven er at siden jeg fysisk henter varen i EU, har jeg en beløpsgrense på 2000,- (???) uten å måtte fortolle varen.......
                Når man selger MELLOM EU-land vil ikke merverdiavgiften bli trukket fra i avsenderlandet, og heller ingen mva beregnet i ankomstlandet.
                Ved salg fra f.eks. Danmark til Norge vil dansk mva bli trukket fra, og norsk mva lagt til i Norge. Det er ikke toll på denne typen varer, kun mva!
                Summa summarum blir totalprisen det samme, med unntak av gebyr du må betale på postkontoret (ca 130 kroner?).
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

Comment

• Motorboy
                  • Nov 2003
                  • 1566

Ikke glem at motoren vil koste mer da reiseutgifter som f.eks drivstoffutgifter for bil, bomvei, billettutgifter og matpenger etc.. blir tatt med i regnskapet for kjøp av motoren..

Bedre å kjøpe motor her og få sendt i posten..

Comment

• BigEz
                    • Nov 2005
                    • 107

Har tenkt den tanken ja.......uansett er det artig å lete på nettet etter "rc-stasj" all den tid man ikke får flydd så mye

Comment

Working...