Unconfigured Ad

Collapse

Lekasje mellom topp og sylinder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Acro
    • Nov 2005
    • 177

Lekasje mellom topp og sylinder

Min Laser 180 v-twin lekker i den ene sylinderen.
    Det kommer tydlig eksos ut mellom kjøleribbene ved gasspådrag.
    Har åpnet og ser det er litt sot i porene der foringen ligger ann mot toppen.
    Orginalt er det ikke pakning eller skims.
    Å dra til for hardt ender bare med kattastrofe.
    Trenger litt råd før jeg drar på litt flytende pakning.

Frode
    Acro
    Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm
  • Harpoon
    • Nov 2003
    • 168

Laser motorene er kjent for å være meget pålitelige og gutta hos Laser er stolte av motorene. I og med att dette er en dyr motor (ønsker meg en selv) ville jeg tatt kontakt med laser for å høre hva som er lurest å gjøre.

Anders

Welcome To Laser Engines Laser Engines celebrate 40 years of production The first Laser engine was fired up in 1983. Since then Laser engines have been continuously updated and improved with new production techniques and materials. Laser engines have powered the winning models at 3 World F4c scale championships, over 25 British National Championships and

Comment

• Motorboy
      • Nov 2003
      • 1566

Har du sett nøye på om det ligger pakning der? Den er så tynn og har samme farge som toppen..

Hvis ikke, kan hende at toppen ligger ikke plant eller toppen ligger på feil plass dvs den ene er ikke i kontakt med sylinderen, rengjør flater i begge sider fri for urenheter med rensevæske, så hold toppen mot sylinderen plant med fingeren midt mot toppen og skru boltene til alle møter mot toppen uten å trekke til. Etter alle boltene er på plass og bolthodene ligger mot toppen, så trekk skruer 1/4 tørn i kryss i 1. steg, så flere steg oppover mens du trekker boltene kryss videre i samme 1/4 tørn til boltene er godt trukket (ikke bruk makt til å ødelegge gjender!).

Regner med du får tett topp igjen så sant flater er ikke defekte.
      Last edited by Motorboy; 09-01-06, 15:54.

Comment

• Acro
        • Nov 2005
        • 177

Takk for svar!
        Det er ikke noe pakning i mellom, men nå har denne motoren vært åpnet før meg, så da er det mulig det skal være det. Har sent mail til Laser også, men der tar det tid med å få svar. Ellers pleier jeg å trekke til kryss-vis.
        Får vente på litt svar før jeg monterer den igjenn.

Frode
        Acro
        Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

Comment

Working...