Unconfigured Ad

Collapse

Sliter med magnummen min

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eskil Moen
    • May 2003
    • 2

Sliter med magnummen min

Hei... Ser at dette emnet er blitt tatt opp før, men jeg fikk ikke svar på alle mine spøsrmål.

Har en magnum xl 46 stående i en ready, som kun har vært i lufta en gang..(Men ikke med meg som pilot ) Motoren fusker voldsomt, og går nesten ikke uten strøm på glødepluggen... Med glødestrøm får jeg massevis av turtall. Den er innkjørt, men muligens ikke riktig innstilt... Høres dette ut som at den ikke er innstilt, eller som om den trenger mere nitro? jeg bruker 5%. Takker for alle svar.
    Better to reign in hell than serve in heaven
  • olle
    • May 2002
    • 708

Hvilken type plugg bruker du? Denne type motor må ha en VARM plugg.
    OS No.8 KAN gå hvis det ikke er for kaldt i været. Helst en som er enda en tanke varmere (Rossi No.2) hvis luften er under 15-20 grader, særlig hvis den i tillegg er fuktig. En plugg er ikke en plugg. En må ALLTID vite hva slags plugg man bruker og hvilke egenskaper den har.
    En motor trenger ingen spesialinnstiling på full fart for å gå. Man stiller dysenålen på max turtall (pluss noen knepp ekstra ut for å fly), så er det ikke mer.
    Tomgangskruen er noe helt annet. Den må man gi seg mye mer tid med. Men den virker kun på tomgang og opp til ca halv gass.
    Men uten riktig plugg funker ingenting. Og så må man sørge for at det er trykk på tanken (ingen åpne slanger eller lekkasjer).

Comment

• Eskil Moen
      • May 2003
      • 2

Fikk i går, relativt høyt turtall, men den er meget treg i reaksjonen... hvis den står på "tomgang" (som er veldig fort) og jeg setter på max throttel, detter den først litt ned, og så sakte opp mot maks turtall... har oppdaget en del luft i fuelinntaket, så deet kan vel være en lekkasje et sted.
      Better to reign in hell than serve in heaven

Comment

• olle
        • May 2002
        • 708

Da er det på tide du sjekker tomgangskruen og forsiktig justerer litt på den. Du finner en del om dette her: http://no.rcmodeller.net/content.asp?showId=12

Comment

Working...