Announcement

Collapse
No announcement yet.

Niipel i veivhuset på SC 91FS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Niipel i veivhuset på SC 91FS

    Heisann
    Det er en nippel i bunn av motoren som kommer ut fra veivhuset. Denne står det at ikke skal gjøres noe spesielt med. Man kan fylle inn litt lay up olje der eventuelt. Men lønner det seg ikke med en slange fra denne nippelen og ut av cowlingen? Vil det ikke komme "gørr" ut av denne?
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

  • #2
    Så lenge det ikke er fare for at du blokkerer pustingen i bunnkassa er det OK og en grei idè å legge en slange fra nippelen og ut av cowlinga ja...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Kommer det mye ut av denne da ?
      Har ikke starta motoren enda.....
      Gisle Ranum
      Trondheim
      "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

      Comment


      • #4
        Nei,det kommer ut noen dråpper med olje,ikke mye...

        Comment


        • #5
          Der kommer akkurat nok ut til at du vil ha på en lengde med fuelslange på den.
          Borr ett passende hull under cowlingen å trekk slangen litt ut av hullet. Eller du kan gi blaffen og heller tørke opp litt olje i ny og ne inne i cowlingen. Ikke noe hokuspokus altså (i tillegg kan en bruke den slangen til å fylle litt afterun olje inn i motoren etter bruk for den som ønsker det).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Et knep som en del fuelmotor-brukere benytter for å redusere korrosjon inni motorene (spesielt 4-taktere) pga nitroen: Før du gir deg for dagen på stripa starter du opp motoren og tar av fuelslangen når den går. La den kjøre seg tørr. Vet mange sverger til denne metoden istf å rote med afterrun-olje.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment

            Working...
            X