Unconfigured Ad

Collapse

Ekstern gløding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dago red
    • Jan 2006
    • 32

Ekstern gløding

Jeg skal ordne meg ekstern gløding på flyet mitt, da glødepluggen på min os 70 4t er litt utilgjengelig. MEN, da jeg kjøpte glødeforlengeren var det med 2 ledninger. Jeg trodde(slik som det er på raptoren min) at det var bare å sette den rett på pluggen og en ledning ut til forlenger`n. Men altså, her sitter jeg med 2 stk ledning, og lurer på om hvordan dette skal egentlig være..!!

Noen som har forstand på dette ?
  • pepsimannen

#2 Unapproved
    Hei,
    Den ene skal på pluggen, og den andre må jordes i motoren. Som regel setter man jordingen i en av motorfeste skruene.

Christian

Comment

• netroh
      • Oct 2005
      • 273

Originally posted by pepsimannen
      Hei,
      Den ene skal på pluggen, og den andre må jordes i motoren. Som regel setter man jordingen i en av motorfeste skruene.

Christian
      Hei

Jeg ville valgt å sette ledningen i en av skruene til baklokket og ikke motorfeste. Passer også sikkert bedre med tanke på dimensjonene.

Comment

• Roy Jimmy
        • Apr 2004
        • 239

Du må nok ha både + & - for å danne en strømkrets derfor 2 ledninger,en på pluggen og en til jord.
        Og der har vi omtrent alltid brukt en bolt på baklokket til å jorde i.
        Motor feste blir bare noe træl som regel.
        Vennlig hilsen
        Roy.

2,Biler.
        1,Leilighet.
        masse øl i kjøleskapet.
        + diverse innbo.

Comment

• pepsimannen

#5 Unapproved
          Hei

Som du ser kan man sette jordingen flere steder på motoren. alle er like riktige.Det viktige er at den blir festet til jord. Setter du den på motorfesteskruen (hvis øyet på ledningen er stor nok) slipper du å løsne skruen i baklokket. Motorfesteskruen må du skru på uansett. Det blir ikke noe træl av det. Det at du bare har en ledning på den til Raptoren din, er fordi braketten blir skrudd fast i motorfestet på Raptoren og blir jordet der.
          Last edited by Guest; 24-01-06, 09:01.

Comment

• Roy Jimmy
            • Apr 2004
            • 239

Hva gjorde du ?

Nå Dago Red vil vi vite hvordan du gjorde det og hvordan det virket.
            Om du valgte den trællete måten.?
            Attached Files
            Vennlig hilsen
            Roy.

2,Biler.
            1,Leilighet.
            masse øl i kjøleskapet.
            + diverse innbo.

Comment

Working...