Først av alt, er jeg relativt sikker på at dette er en heli-motor, så typiske "plankefeil" kan nok utelukkes (bl.a. "holder fingeren over forgasseren". Har du noensinne SETT en raptor50 på kloss hold?).
Når det gjelder grunnlaget for å skifte den ut.
Du sier at du trenger mere krefter? Hvorfor? Trodde da helt ærlig du var på et såpass ferskt stadie at du trengte mere trening (kanskje spesiellt trening på collective-management?), og ikke mere krefter
En riktig innkjørt tt-pro er en fryd å ha med å gjøre. Lettstilt, lettstartet, og generellt pålitelig. Jeg er veldig enig med folkene i klubben din: Hvorfor skifte ut noe som funker?
De fleste som skifter ut tt-proen, har en tt-pro som er "mandagsmaskin", gjerne fordi de har hatt det alt for travelt under innkjøring. tt-proene trenger relativ mye mer innkjøring enn os-motorene gjør, og mange har en tendens til å belaste motoren for hardt, alt for tidlig.
Jeg vet ikke hva slags manøvre du gjør, som trenger mere krefter enn det du har i tt-proen din, men medmindre du prøver på .90-size 3d-akrobatikk, tviler jeg sterkt på at det er kreftene i motoren som begrenser deg. Sannsynligheten er større for at det er throttle/pitch-kurvene som ikke er helt "spot on", og hvis du flyr uten governor, kan det være at du trenger å legge inn litt swash->throttle, og lignende.
Jeg vet ihvertfall at jeg foreløpig ikke har sett noen grunn til å bytte ut tt-proen. Den er, som du sier, veldig lettstartet. Sagt på en annen måte: Den er kjedelig. Den bare funker. Er nok andre investeringer jeg ville gjort FØR jeg skiftet ut tt-proen.
//Svein
Når det gjelder grunnlaget for å skifte den ut.
Du sier at du trenger mere krefter? Hvorfor? Trodde da helt ærlig du var på et såpass ferskt stadie at du trengte mere trening (kanskje spesiellt trening på collective-management?), og ikke mere krefter

En riktig innkjørt tt-pro er en fryd å ha med å gjøre. Lettstilt, lettstartet, og generellt pålitelig. Jeg er veldig enig med folkene i klubben din: Hvorfor skifte ut noe som funker?
De fleste som skifter ut tt-proen, har en tt-pro som er "mandagsmaskin", gjerne fordi de har hatt det alt for travelt under innkjøring. tt-proene trenger relativ mye mer innkjøring enn os-motorene gjør, og mange har en tendens til å belaste motoren for hardt, alt for tidlig.
Jeg vet ikke hva slags manøvre du gjør, som trenger mere krefter enn det du har i tt-proen din, men medmindre du prøver på .90-size 3d-akrobatikk, tviler jeg sterkt på at det er kreftene i motoren som begrenser deg. Sannsynligheten er større for at det er throttle/pitch-kurvene som ikke er helt "spot on", og hvis du flyr uten governor, kan det være at du trenger å legge inn litt swash->throttle, og lignende.
Jeg vet ihvertfall at jeg foreløpig ikke har sett noen grunn til å bytte ut tt-proen. Den er, som du sier, veldig lettstartet. Sagt på en annen måte: Den er kjedelig. Den bare funker. Er nok andre investeringer jeg ville gjort FØR jeg skiftet ut tt-proen.
//Svein
Comment