Unconfigured Ad

Collapse

os 50-sxh "Hyper" helimotor, havari.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sskogen
    • Feb 2005
    • 403

Først av alt, er jeg relativt sikker på at dette er en heli-motor, så typiske "plankefeil" kan nok utelukkes (bl.a. "holder fingeren over forgasseren". Har du noensinne SETT en raptor50 på kloss hold?).

Når det gjelder grunnlaget for å skifte den ut.

Du sier at du trenger mere krefter? Hvorfor? Trodde da helt ærlig du var på et såpass ferskt stadie at du trengte mere trening (kanskje spesiellt trening på collective-management?), og ikke mere krefter

En riktig innkjørt tt-pro er en fryd å ha med å gjøre. Lettstilt, lettstartet, og generellt pålitelig. Jeg er veldig enig med folkene i klubben din: Hvorfor skifte ut noe som funker?

De fleste som skifter ut tt-proen, har en tt-pro som er "mandagsmaskin", gjerne fordi de har hatt det alt for travelt under innkjøring. tt-proene trenger relativ mye mer innkjøring enn os-motorene gjør, og mange har en tendens til å belaste motoren for hardt, alt for tidlig.

Jeg vet ikke hva slags manøvre du gjør, som trenger mere krefter enn det du har i tt-proen din, men medmindre du prøver på .90-size 3d-akrobatikk, tviler jeg sterkt på at det er kreftene i motoren som begrenser deg. Sannsynligheten er større for at det er throttle/pitch-kurvene som ikke er helt "spot on", og hvis du flyr uten governor, kan det være at du trenger å legge inn litt swash->throttle, og lignende.

Jeg vet ihvertfall at jeg foreløpig ikke har sett noen grunn til å bytte ut tt-proen. Den er, som du sier, veldig lettstartet. Sagt på en annen måte: Den er kjedelig. Den bare funker. Er nok andre investeringer jeg ville gjort FØR jeg skiftet ut tt-proen.

//Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• Motorboy
      • Nov 2003
      • 1566

Originally posted by sskogen

Hvorfor skifte ut noe som funker?

//Svein
      Godt svar!

Comment

• murius
        • Dec 2005
        • 113

os

joda forsovidt enig med deg i det meste, men grunnlag for å skifte motor kan vel diskuteres. Har flydd snart 70 tanker med min tt pro. Denne er helt nydelig egentlig, men merker litt powerproblemer under rask desend, dette er ikke et problem med os. Mulig kurver ikke er helt blink, men etter å ha prøvd os i en annen helli, synes jeg at et skifte kunne være spennede i.o.m at os er en motor jeg kommer til å bruke langt inn i fremtiden, Derfor ville jeg bytte nå for at byttet kommer før eller siden. Om det er nødvendig er egentlig revnende likegyldig, ei heller relevant.Man trenger ikke 500 hester i en bil heller, men noen har altså dette.Mye man ikke trenger,mye bling, men men, Tror at os er en bedre motor, derfor litt jåleri å bytte, men litt jålete skal man være.
        Flydd 8 tanker idag med min tt, så den er det ikke noe feil med.

Idag var vi faktisk hele 10 stykker som fløy, så bedre tider i vente skjaønner jeg.
        3 raptor 50 os50h
        2 tz 50 os50h
        4 elktro 3d twister cp2
        trainer cessna 52 firetakt
        ++
        ++

Comment

Working...