Unconfigured Ad

Collapse

Montering av tennings bryter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stg
    • Dec 2005
    • 390

    #1

    Montering av tennings bryter

    Har en Great Planes tennings bryter som jeg skal koble opp mot et elektronisk tennings anlegg DC-CDI på en 45cc bensin motor. På veil. til bryteren står det at en kabel skal til jord på motoren mens en skal til tenning.
    Kan denne bryteren kobles på + kabelen for å bryte strømmen fra batteriet eller er det noe annet som må tenkes på?
    Er det noen kyndige som kan gi et godt svar?
    Svein-Tore Gundersen

    Graupner MC32 Hott V2
    Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
    Sbach 342 DA 50
    3dhs Slick 89 Elektro
    Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
    Jet Legend F-15 (simjet 3000)
    Retrojet 75 (Simjet 1910)
    Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
    Byron Corsair
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

    #2
    Hvis du nevnte en til jord så skal det være: En ledning til jord på motoren og en ledning til + side på coilen for å bryte tenning.. ikke god løsning pga batteriet tapper av og det kan tenningsmodulen bli varm..

    Bedre montere bryter mellom batteriets + polet og + siden på tenningsmodulen, det skal ikke tappes fra batteri til tenningsmodulen uten bruk.

    Comment

    • stg
      • Dec 2005
      • 390

      #3
      Har brukt denne bryteren på US 41 tidligere, og det fungerte godt ,men den har magnet tenning så der var det bare å plugge rett i.
      Er det noen spesielle brytere som bør brukes til elektronisk tenning?
      Kan for eks,en havy duty bryter til mottagere brukes for og få ladekontakt samtidig installert?
      Svein-Tore
      Svein-Tore Gundersen

      Graupner MC32 Hott V2
      Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
      Sbach 342 DA 50
      3dhs Slick 89 Elektro
      Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
      Jet Legend F-15 (simjet 3000)
      Retrojet 75 (Simjet 1910)
      Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
      Byron Corsair

      Comment

      • Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

        #4
        Originally posted by stg
        Har brukt denne bryteren på US 41 tidligere, og det fungerte godt ,men den har magnet tenning så der var det bare å plugge rett i.
        Er det noen spesielle brytere som bør brukes til elektronisk tenning?
        Kan for eks,en havy duty bryter til mottagere brukes for og få ladekontakt samtidig installert?
        Svein-Tore
        Det er forskjell på magnet tenning og batteritenning... Ladekontakten monteres før bryteren (tenningsannleggeter slått av og du vil fortsatt lade opp batteriene) og bryter mellom batteriets + polet og + siden på tenningsmodulen. Du kan bruke heavy duty bryter. Ikke ta strøm fra mottakerbatteri med tanke på flysikkerhet, helst hver for seg (mottaker med egen batteri og tenningsannlegget med egen batteri..)

        Comment

        • stg
          • Dec 2005
          • 390

          #5
          Mener å ha fått greie svar på det det jeg lurte på,
          Skal nok få dette til.
          Takker.
          stg
          Svein-Tore Gundersen

          Graupner MC32 Hott V2
          Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
          Sbach 342 DA 50
          3dhs Slick 89 Elektro
          Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
          Jet Legend F-15 (simjet 3000)
          Retrojet 75 (Simjet 1910)
          Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
          Byron Corsair

          Comment

          Working...