Startet min OS 46la på fredag for første gang i år.
Vet ikke helt hva som skjer, men den gikk absolutt ikke som den skulle.
Farten gikk opp og ned av seg selv og når jeg gasset på, døde motoren ut.
Jeg justerte litt på dysenålen og den gikk normalt etter det(tror jeg, det var ikke lenge igjen før bensinen tok slutt..)
Men etter å ha justert motoren, løftet jeg flyet opp og holdt det med nesa opp, for å justere "air bleed screw", eller se på om jeg måtte justere.
Det jeg merket var at det kom noe ekstremt med luftbobler i drivstoffslangen, som kom inn i motoren. Når det kom så store mengder fikk ikke motoren bensinen den skulle ha hatt og hostet veldig. Til slutt stoppet den.
Hva kan jeg gjøre for å redusere/kvitte meg med disse luftboblene?
Flyet er en ARC Ready. Jeg vet det er to måter å montere tank på, jeg har festet den med strikk for å redusere skummingen(for de som kjenner modellen)
Vet ikke helt hva som skjer, men den gikk absolutt ikke som den skulle.
Farten gikk opp og ned av seg selv og når jeg gasset på, døde motoren ut.
Jeg justerte litt på dysenålen og den gikk normalt etter det(tror jeg, det var ikke lenge igjen før bensinen tok slutt..)
Men etter å ha justert motoren, løftet jeg flyet opp og holdt det med nesa opp, for å justere "air bleed screw", eller se på om jeg måtte justere.
Det jeg merket var at det kom noe ekstremt med luftbobler i drivstoffslangen, som kom inn i motoren. Når det kom så store mengder fikk ikke motoren bensinen den skulle ha hatt og hostet veldig. Til slutt stoppet den.
Hva kan jeg gjøre for å redusere/kvitte meg med disse luftboblene?
Flyet er en ARC Ready. Jeg vet det er to måter å montere tank på, jeg har festet den med strikk for å redusere skummingen(for de som kjenner modellen)
Comment