Unconfigured Ad

Collapse

4 takt dieselmotor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

    #1

    4 takt dieselmotor

    Se på denne lille dieselmotoren: http://modellmotoren.homepage.t-onli...VT1D-engl.html , http://modellmotoren.homepage.t-onli...esel-engl.html fra hjemmesiden http://modellmotoren.homepage.t-onli...ngl-start2.htm ..

    Den skulle jeg gjerne ha hatt, med det koster så mye... Price: 380,00 €
  • MortenM
    • May 2005
    • 389

    #2
    WOW. Den var flott. Snedig system med å løfte veivakselen istedefor å komprimere på toppen. Hadde vært noe å hatt på en liten modell.
    Den lille bruker bare 4cl i timen, det er jaggu ikke mye.
    Men de var jo temmelig dyre da....
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

    Comment

    • Motorboy
      • Nov 2003
      • 1566

      #3
      Originally posted by MortenM
      WOW. Den var flott. Snedig system med å løfte veivakselen istedefor å komprimere på toppen. Hadde vært noe å hatt på en liten modell.
      Den lille bruker bare 4cl i timen, det er jaggu ikke mye.
      Denne system er ikke nytt, det har allerede eksistert lenge siden siden de første modelldieselmotorene kom på marked som vist her bildet av boka Diesel Model Engines av LT.Col C.E. Bowden, trykket i 1951.

      Ja, veldig grådig på fuelforbruket
      Attached Files

      Comment

      • Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

        #4
        Se her hvordan motoren ble støpt og maskinert til ferdig motor: http://modellmotoren.homepage.t-onli...News-engl.html
        Last edited by Motorboy; 22-02-06, 20:06.

        Comment

        • soal
          • Nov 2005
          • 91

          #5
          Imponerende arbeid, kan sakene sine de som bygger sånne motorer

          Comment

          • MortenM
            • May 2005
            • 389

            #6
            Fantastisk å se en sånn liten motor bli til!

            Jens Eirik, har du sett på muligheten til å konvertere en 4t til diesel med dette prinsippet?
            Morten Myklebust.
            Yrke Fisker.


            Sky Raider MachI K.I.A.
            PT-20 K.I.A.
            Pibros Mk I, II & III K.I.A.
            Corsair 60 Lever trygt uten motor.

            Comment

            • Motorboy
              • Nov 2003
              • 1566

              #7
              Originally posted by MortenM
              Fantastisk å se en sånn liten motor bli til!

              Jens Eirik, har du sett på muligheten til å konvertere en 4t til diesel med dette prinsippet?
              Mulighet??? Se på bildet mitt
              Attached Files

              Comment

              • MortenM
                • May 2005
                • 389

                #8
                Godt arbeid.
                Men er det ikke et kontrastempel i toppen der, eller er det justering av veivlager?
                Morten Myklebust.
                Yrke Fisker.


                Sky Raider MachI K.I.A.
                PT-20 K.I.A.
                Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                Comment

                • Motorboy
                  • Nov 2003
                  • 1566

                  #9
                  Originally posted by MortenM
                  Godt arbeid.
                  Men er det ikke et kontrastempel i toppen der, eller er det justering av veivlager?
                  Istedenfor glødepluggen sitter det en forkammer med kontrastempel innebygd.
                  Fjernet materiale under topplokket og senket foringen slik stempeltopp og foringen kom i samme høyde slik kompresjonforholdet ble øket opp til 1:25.

                  Comment

                  • MortenM
                    • May 2005
                    • 389

                    #10
                    Det var det jeg trodde. Jeg lurte på om du hadde sett på muligheten for å konvertere 4t motorer ved å løfte/senke veivlagrene?
                    Morten Myklebust.
                    Yrke Fisker.


                    Sky Raider MachI K.I.A.
                    PT-20 K.I.A.
                    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                    Comment

                    • Motorboy
                      • Nov 2003
                      • 1566

                      #11
                      Originally posted by MortenM
                      Det var det jeg trodde. Jeg lurte på om du hadde sett på muligheten for å konvertere 4t motorer ved å løfte/senke veivlagrene?
                      Du overser et problem, nemlig nesten alle nye 4 taktere har kamaksel sammen med veivaksel foran. Det kan jeg ikke konvertere dem til 4 taktdieselmotor med eksenter veivlager.

                      Comment

                      • MortenM
                        • May 2005
                        • 389

                        #12
                        Hmmm, ja det ville jo bli en utfordring....
                        Morten Myklebust.
                        Yrke Fisker.


                        Sky Raider MachI K.I.A.
                        PT-20 K.I.A.
                        Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                        Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                        Comment

                        Working...