Announcement

Collapse
No announcement yet.

30 ccm som stopper inverted.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 30 ccm som stopper inverted.

    Flyr en 2m funtana som har motoren hengende opp ned, motoren fungerer høvelig greit, men fusker litt i knifeedge og stopper totalt og ganske momentant når jeg snur flyet(inverted).
    Noen som har vært borti noe lignende?
    Forgasseren er en walbro standard
    gasser.
    ER det noe som kan modifiseres på denne eller er det noe galt med den?
    Tank og slanger mener jeg er rett og på rett plass.
    Håper på noen glupe svar..
    Last edited by tomr; 23-02-06, 14:27.
    betennelse i flynerven..

  • #2
    Hei
    Tror det kan være avgjørende hvilken retning pumpe-membranet i forgasseren ligger. Snakket med en Tysker for noen år siden som brukte en ZDZ40 i en F3A modell, den hadde membranen horisontalt, noe som førte til at motoren fikk for lite eller for mye på tomgang avhengig av hvilken veg modellen lå. Han slet med stopp inverted. Ut fra dette kan det tyde på at du må gi den mere på tomgang, slik at den egentlig får for mye 'riktig veg' for å unngå at den magrer ut inverted. Eventuelt se om det er mulig å snu forgasseren....
    Lykke til videre
    Ola
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Vet ikke om dette er ett glupt svar, men det første jeg tenkte på når jeg leste dette var tankproblemer.
      Har klunken plass til å bevege seg fritt?
      Det jeg tenker på er att dersom slangen på klunken er for lang, vil ikke klunken kunne falle mot bunnen når flyet legges inverted og dermed suge luft dersom tanken ikke er tilnærmet full.
      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk

      Dæ går litt mindre lim nå.

      Comment

      Working...
      X