Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASP 52-2t- Front eller bakmontert dysenål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ASP 52-2t- Front eller bakmontert dysenål

    Kræsja Readyen for et par helger siden og da knakk festet for dysenåla i forgasseren på min SC52 2t.. Ny pris på forgasser ca. 450 kr., så jeg kjøpte meg en ny ASP 52 til Elefun for 730kr., så har jeg reservemotor av den gamle liggende.
    Der var det med bakmontert dysenål, og jeg syntes det virket litt krunglete, så jeg tok å skrudde ut hovedysa fra bakmonteringsfester, skrudde ut toppa i forgasseren og frontmonterte hoveddysa. Så monterte jeg motoren i flyet.
    Men begynte å tenke på at dette knaskje blir feil.
    Noen som har greie på dette?
    Må jeg bruke det bakmonteringsfestet med tilhørende slange eller kan jeg gjøre slik jeg har gjort ?

    Gisle
    Last edited by Gisle; 04-03-06, 05:36.
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

  • #2
    Sansynligvis ikke noe problem, om hullet som nål spissen stopper i, er av samme størrelse som i det bakmonterte dysenåls huset.
    Tror jeg kan sette noen kr på at det er en standard forgasser med en endeplugg isteden for dysenål (identisk forgasser med den du hadde) som blir brukt.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Dette er ingen problem, har selv gjort det samme med en annen motor.. Så jeg tror ikke dette er noe problem...
      Start opp å fly
      Mvh
      Hasse Andre.

      hasse1979@online.no

      Alle kræsj har en logisk forklaring........

      Comment


      • #4
        Originally posted by Vingemutteren
        Tror jeg kan sette noen kr på at det er en standard forgasser med en endeplugg isteden for dysenål (identisk forgasser med den du hadde) som blir brukt.
        Du sparer nok pengene
        Ser helt identisk ut forgasseren. Nålens "hode" er litt større, men lengden er identisk. Ser ut til å passe bra. Tenker jeg starter opp i morra å kjører inn motoren.
        Takk for betryggende råd !

        Edit: Noen som vet hva den praktiske forskjellen mellom bak og foran montert nål?

        Gisle
        Gisle Ranum
        Trondheim
        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

        Comment


        • #5
          Vanskligere å få fingrene i propellen når den er bake, men den reagerer treigere på justeringer på hovednåla.
          Last edited by Niklas; 03-03-06, 23:34.

          Comment

          Working...
          X