Unconfigured Ad

Collapse

Pipebend til ZDZ 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jossv
    • Mar 2003
    • 280

Pipebend til ZDZ 50

Jeg trenger et bend til min ZDZ50 som går rundt og bak motoren.
    Er det mulig å få kjøpt det ferdig.
    Hvis ikke, er det noen steder dere dere kan anbefale å bestille custom bend fra. Jeg er redd for å bestille fra utlandet, for så å få et som ikke passer.

En løsning jeg ønsker å slippe er å bestille KS rør og bend for å lodde selv.

Diameter på bendet skal være 25mm.
    Attached Files
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/
  • jarle
    • Feb 2005
    • 341

Jeg tror nok du må utenlands for den slags. Hvis du ser på denne artikkelen:
    http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=151 ,så har han brukt et custom bend i aluminium fra Canada. Jeg fikk nettopp ett før påske og det gikk kjappt og greit og passer utmerket.
    Kan sende PM med mer info..
    Attached Files
    Last edited by jarle; 16-04-06, 18:28.
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• Litespeed
      • Jun 2005
      • 1064

Har du en web adresse til den forhandleren i Canada som fører disse alu pipebendene til Hangar 9 27 % 260 og Evolution 45 (mmvs) ?
      Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• royalevo
        • Oct 2004
        • 177

Bend

Heisann

Ser ut som jeg også kan trenge et bend til min DA50, skal gå rundt motoren.
        Er det noen norske forhandlere som kan ha noe slikt liggende?
        ------------------

PA Bad Boy med ASP46
        H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
        E-Flite Taylorcraft
        T-rex 450Sport
        Cessna Cardinal on floates (EPP)

Comment

• RS
          • Dec 2004
          • 312

Hei
          Ta en tiit på sidene til RC-filght, de har rette og kromede rør fra krumscheid.
          Da kna du sølvlodde akkurat hva du trenger.

RS
          Ronny Sundbye
          Young man, was that a landing or were you shot down?

Comment

• royalevo
            • Oct 2004
            • 177

Joda.
            Har både sving og rakrør, samt en bit med flexirør, som jeg fikk med da jeg kjøpte motoren fra Rc-flight, Men de er ikke nokk bøy på sakene til at jeg får koblet saammen greiene. Spørsmålet er om muligens det går å bøye rakrøret 180 grader pluss litt til? er jo stål så må kanskje varme det en smule?
            Ikke har jeg erfaring med sølvlodding heller så det kan jo bli en utfordring detta..
            Attached Files
            Last edited by royalevo; 22-10-06, 08:44.
            ------------------

PA Bad Boy med ASP46
            H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
            E-Flite Taylorcraft
            T-rex 450Sport
            Cessna Cardinal on floates (EPP)

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6935

Sølvloddinbg er ikke så vanskelig bare du har god nok varmekilde.

Å bøye et rør 180"... Dette er jobb for folk som kan det. Varme ja, fylle med sand eller ei spesiell fjær beregnet på det osv. Sjekk om der er fagfolk i nærmiljøet ditt, burde ikke koste allverden å få gjort det hos en rørlegger etc.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Motorboy
                • Nov 2003
                • 1566

Originally posted by joo
                Sølvloddinbg er ikke så vanskelig bare du har god nok varmekilde.

Å bøye et rør 180"... Dette er jobb for folk som kan det. Varme ja, fylle med sand eller ei spesiell fjær beregnet på det osv. Sjekk om der er fagfolk i nærmiljøet ditt, burde ikke koste allverden å få gjort det hos en rørlegger etc.
                Ikke bare fylle sand i rør, plugg begge ender av røret og varm opp til det gløder og bøy til ønsket form.

Jeg bøyde eksosrøret av messing til båtmotoren som har bakutblås. Jeg fylte opp røret med smeltet bly og lot det kjøle det ned og bøyde 180 grader og varmet opp igjen til blyet rant vekk. Det lærte jeg av musikkinstrumentmaker som lagde blåseinstrumenter som trompeter etc.. gjør det utendørs.

Comment

• Eureka
                  Forhandler
                  • Aug 2002
                  • 764

Originally posted by royalevo
                  Joda.
                  Har både sving og rakrør, samt en bit med flexirør, som jeg fikk med da jeg kjøpte motoren fra Rc-flight, Men de er ikke nok bøy på sakene til at jeg får koblet sammen greiene.
                  Si fra hvis du trenger noe mere rørdeler, så kan jeg sende deg det.

Kjell Aanvik

Comment

Working...