Unconfigured Ad

Collapse

Ys 120AC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B28Roger
    • May 2006
    • 7

Ys 120AC

Hei kan noen hjelpe meg med noen tips angående denne motoren da den er ny for meg. Jeg kjøpte den brukt på Rc marked.no av en meget seriøs kar som jeg har mista e-mail adressen til. Motoren er fabrikkoverhalt hos Rc Sweden alle delene som er byttet ut fulgte med motoren når jeg kjøpte den, den er ikke startet etter at den er blitt overhalt. Det er her jeg er redd for å gjøre feil, jeg har hatt mange 4takt motorer før men ingen som denne. Når jeg ser på manualen som følger med så ser det ut for meg som om det ikke går noen fuel slange fra fuel uttaket i tanken til forgasseren, men til en nippel forann støtstengene istedet for. Så går det en slange i fra trykket på tanken til en nippel ved siden av der hvor fuel slangen sitter(også forann støtstengene. Nipplen på forgasseren står på tegningen uten noen slange i det hele tatt, hvordan får man da regulert fuel tilførsel på dysenål og regulert trottlen. Eller er det gjort på denne måten pga at det er en kompressor matet motor. Jeg håper noen kan fortelle meg hvordan dette henger sammen, det hadde jeg satt enormt stor pris på

Mvh
    B28Roger
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Er der ikke en nippel på venstre side av camen som skal ha slange til forgasser nippelen da? sjekk bilder fra http://www.radiosouthrc.com/thumbnail.asp?cid=31
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• B28Roger
      • May 2006
      • 7

Hei Vingemuttern!!!!

Originally posted by B28Roger
      Hei kan noen hjelpe meg med noen tips angående denne motoren da den er ny for meg. Jeg kjøpte den brukt på Rc marked.no av en meget seriøs kar som jeg har mista e-mail adressen til. Motoren er fabrikkoverhalt hos Rc Sweden alle delene som er byttet ut fulgte med motoren når jeg kjøpte den, den er ikke startet etter at den er blitt overhalt. Det er her jeg er redd for å gjøre feil, jeg har hatt mange 4takt motorer før men ingen som denne. Når jeg ser på manualen som følger med så ser det ut for meg som om det ikke går noen fuel slange fra fuel uttaket i tanken til forgasseren, men til en nippel forann støtstengene istedet for. Så går det en slange i fra trykket på tanken til en nippel ved siden av der hvor fuel slangen sitter(også forann støtstengene. Nipplen på forgasseren står på tegningen uten noen slange i det hele tatt, hvordan får man da regulert fuel tilførsel på dysenål og regulert trottlen. Eller er det gjort på denne måten pga at det er en kompressor matet motor. Jeg håper noen kan fortelle meg hvordan dette henger sammen, det hadde jeg satt enormt stor pris på

Mvh
      B28Roger
      TUSEN TAKK for et meget godt svar, her tror jeg gjerne at du har løst spørsmålet mitt og jeg setter enormt stor pris på det. Hvis det finnes flere der ute med stor erfaring på YS så tar jeg gjerne i mot tips og hint om denne motoren og Ys generelt!!!!!!.

Comment

• Vingemutteren
        • Jul 2002
        • 2421

Kjekt å være til hjelp, du har fått deg en perle av en motor der, selv om den slik jeg har forstått det ( kan vel være at han som hadde den kansje ikke var så flink?) kan være litt vansklig å få justert 100% rett (men når den først er det, så er det bare å fly og fly og fly og..... )

Lykke til videre.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

Working...