Hei.
Jeg har tenkt å ta opp igjen flyving etter 9 år. Jeg har kjøpt meg ett fly og motor Magnum XLS .46.
Alt ser bra ut, helt frem til jeg skulle kjøre inn motoren.
Startet den opp fint etter å ha justert "high speed" ventilen 2,5 ganger ut. Problemet startet da jeg ga gass. Etter ca. 40% gass døde motoren ut. Jeg prøvde å justere "high speed" ventilen, men ingenting skjedde. Så kom jeg til å tenke på "low speed" speed ventilen. Har nå mest sannsynelig skrudd meg helt bort.
I manualen står det for å justere "low speed" ventilen til fabrikk instilling så skull jeg åpne forgasseren helt og skru ventilen helt inn. Problemet da er at jeg ikke for lukket forgasseren helt før ventilen "butter" Jeg har prøvd å prøvd ventilen ut og inn, men får den ikke til å gå på 100%. beste jeg har klart er ca. 70-80%, men den dør ut på toppen.
Jeg er litt lost nå siden jeg ikke her fått kjørt den inn en gang.
Noen ider på hva jeg bør gjøre?
Takk.
Jeg har tenkt å ta opp igjen flyving etter 9 år. Jeg har kjøpt meg ett fly og motor Magnum XLS .46.
Alt ser bra ut, helt frem til jeg skulle kjøre inn motoren.
Startet den opp fint etter å ha justert "high speed" ventilen 2,5 ganger ut. Problemet startet da jeg ga gass. Etter ca. 40% gass døde motoren ut. Jeg prøvde å justere "high speed" ventilen, men ingenting skjedde. Så kom jeg til å tenke på "low speed" speed ventilen. Har nå mest sannsynelig skrudd meg helt bort.
I manualen står det for å justere "low speed" ventilen til fabrikk instilling så skull jeg åpne forgasseren helt og skru ventilen helt inn. Problemet da er at jeg ikke for lukket forgasseren helt før ventilen "butter" Jeg har prøvd å prøvd ventilen ut og inn, men får den ikke til å gå på 100%. beste jeg har klart er ca. 70-80%, men den dør ut på toppen.
Jeg er litt lost nå siden jeg ikke her fått kjørt den inn en gang.
Noen ider på hva jeg bør gjøre?
Takk.
Comment