Unconfigured Ad

Collapse

Løse locktight

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kolaf
    • May 2006
    • 103

Løse locktight

Hei,

i et forsøk på å beholde potten når jeg skal bytte motor tenkte jeg å skru den av, men skruene er insudlet med så mye drit at jeg har ødelagt umbraco-sporet i et forsøk på å skru den av. Er sikkert locktight(?) eller en annen type lim. Hvordan får jeg løst opp noe slikt, funker whitespirit?
  • Patz
    • Apr 2005
    • 95

Tror loctite kan løses med å varme det opp, prøv med en blåselampe.

Comment

• jarle
      • Feb 2005
      • 341

Varme pleier å funke, for eksempel en loddebolt eller propanbrenner til å varme skruen du skal løsne.
      Hvis du allerede har ødelagt sporet i skruen er det jo en fare for at du må frese bort hele skrue hodet for å få det av.

Jarle
      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Originally posted by jarle
        Hvis du allerede har ødelagt sporet i skruen er det jo en fare for at du må frese bort hele skrue hodet for å få det av.

Jarle
        Trenger ikke frese bort hele skruehode, bruk kun bor like stor som skruediameter og bor gjennom midt på skruehode til du får skruehodet av bolten.

Comment

• pleym
          • Dec 2001
          • 909

Hvis det er mulig å komme til, så kan du bruke dremel eller en baufil, og sage et spor i skruehodet, slik at du kan bruke vanlig flatt skrujern. Ellers er det varme som gjelder, slik de andre her sier.

Comment

Working...