Da har jeg endelig kommet igang med innkjøring av min nye OS Hyper i helikopteret mitt. Etter manualen har jeg skrudd nålen ut 3 runder (ca), men jeg har også lest at motoren bør oppnå en viss temp. for at det skal ha noen effekt. Jeg har kjent på bakplaten etter landing og den kjennes nesten kald ut, kanskje såvidt lunken. Bør jeg da magre den noen hakk for å oppnå en litt høyere temperatur, eller kjøre 4-5 tanker først..?
Unconfigured Ad
Collapse
Innkjøring (igjen), temperatur?
Collapse
X
-
Hehe, "moderat" er et vagt og fint ord. Jeg får ta et par klikk om gangen til jeg finner riktig temp.
Hva er riktig temp? Skal de gå ann å kjenne på bakplaten uten å brenne seg, eller skal det være helt på grensen, eller hva? Håper å slippe å kjøpe et ir-termometer...Comment
-
Kjenner ikke denne Hypern, min kommer i dag.
Andre nitromotorer til bakkebruk ligger vel et sted mellom 90 og 130 grader på sylinderen/nedi toppen der pluggen sitter.
Dette er forøvrig kanskje vel så lurt:
Men en IR måler:
Comment
-
Hei.
Mener å huske at mellom 85-95 grader på sylindertoppen er en fin temperatur for innkjøring av den motoren. Det brukte jeg på min hyper 50, og den har fungert meget godt hele tiden. Aldri hatt en motor stopp med den.
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fastComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment