Unconfigured Ad

Collapse

låsering til krysspinne på asp53 motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

låsering til krysspinne på asp53 motor

åpnet motoren min i dag for å sjekke lagrene da den har vært vrang i det siste. og oppdaget en stygg ripe i sylinderen. den kommer av at det ikke var noen låsing på krysspinnen. tok så en gammel utslitt 40 motor og tenkte kanskje låseringen fra den passet. men da jeg åpnet den så ver det ikke noen metall ring/fjær bare en hvit rund plastplate som satt klemt inn i hullet som låsing. det er jo ett spor rundet kanten på hullet i stemplet så det må jo gå å få til noe som låser den bolten så hvis noen har forslag eller vet om det er å få kjøpt noe sted så mottas tips med stor takk
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting
  • Per
    • Nov 2005
    • 243

Prøv å lage til en ring fra en kulepennfjær el.l. Det har jeg gjort og det har funka helt fint. Ellers kan du jo bruke den teflonpad'en hvis den passer, den skader ikke foringa den...

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

har laget meg en fjær av en gammel batteriboks. den som klemmer mot batteriet. tenkte også på kule penn men fant ikke noen i farten hehe. det som kanskje bekymrer litt er jo om den mister "fjæringa" av varmen slik at den vil ramle ut etterhvert. men har montert sammen og startet opp. og den går som en kule.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      + diverse små ting

Comment

• pleym
        • Dec 2001
        • 909

Skal si du er effektiv Tyor. Reparert, montert og testet før du fikk ett eneste svar her på forumet

Comment

• Per
          • Nov 2005
          • 243

Det går nok bra. Har laget flere slike og ingen av dem har krabbet ut igjen enda.

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Originally posted by pleym
            Skal si du er effektiv Tyor. Reparert, montert og testet før du fikk ett eneste svar her på forumet
            hehe det er jo over 3timer siden jeg spurte, og kan jo ikke bare sitte og vente og se om noen svarer.

målte foresten 10300rpm på en 11x6 apc er det ett normalt turtall på en50 motor.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• pleym
              • Dec 2001
              • 909

Mener å ha målt 11000 med 11x6 på en .46, men det er vel ikke så unormalt.
              Hørs kanskje ut som litt i underkant av forventet?

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

men så er det en gammel motor også så det er vel ikke så mye mere å hente. var forresten med 5% nitro. mulig den går litt høyere med mere nitro.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• Motorboy
                  • Nov 2003
                  • 1566

Jeg gjorde med din SC 108 da jeg konverterte til dieselmotor og oppdaget at det manglet 1 laasering og brukte strekkfjaer og fikk laget en laasering, null problem.

Comment

Working...