Unconfigured Ad

Collapse

50ccm bensinmotorer - Erfaringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

50ccm bensinmotorer - Erfaringer

Tenkte kanskje de av dere som har noen erfaringer med ulike bensinmotorer i 50ccm klassen (fra 40-60kubikk) kunne poste de her. En eller to sylindret spiller ingen rolle.
    Er opptatt av å få vite mest mulig om hver enkelt. Hva slags propeller, potter etc etc. dere benytter. Har dere målinger av statisk trekk så post det også.

Som litt tilleggsinformasjon så hadde det vært fint om dere f.eks kunns skrive noe om evnt. vibrasjonsdemping. Nå går det jo å skru disse rett til flyet men det er jo ikke sikkert det er så dumt mtp. støy og vibrasjon og prøve å dempe de værste vibrasjonene...

På forhånd takk for informasjon!
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Jeg har en 3W50i i min GreatPlanes Extra 300s Patty Wagstaff.

Jeg har en svær canister potte på den (er usikker på fabrikat). Bare lyden i alene er fantastisk! Eneste jeg har å utsette på motoren er at den er litt vrien å prime. Vi har funnet en teknikk med å holde på spinneren og vri raskt frem og tilbake mellom kompresjonene for å få pumpet frem bensin. Dette funker bra, og når den først er primet så starter den på første draget.

Kraften i motoren er helt vanvittig, men den er litt tung i forhold til noen av "konkurrentene". Om den tar dette igjen i kraft er ikke umulig, men jeg har ikke sett så nøye på det. Den drar Extra'en min vertikalt så det koster etter. Kunne nok hengt en mye større og tyngre modell under den propellen uten problemer. Jeg bruker 22x10 prop på den.
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• RAS
      • Jun 2006
      • 57

Jeg har en knekt Sukhoi 26 på 7.8kg med Zenoha 62 ccm og org potte dro en 22x12 på 6000rpm. Ikke noe rakett i vertikalen med dro vertikalt så lenge det var bensin.
      Har tenkt å kjøpe et nytt fly med max vekt på 7,0kg for denne motoren.
      Da tror jeg den blir perfekt.Mulig de nye motorene er mere effekt i, da denne er 12 år gammel men ikke brukt på 8år..
      Tror at 22x8-10 er bedre for denne motoren.
      Når den er primet/choket rett starter den med en gang.Viss den er primet/choket for mye blir pluggen våt og motoren starter ikke.
      Og er den choket for lite kan den slå tilbake.
      Last edited by RAS; 25-07-06, 00:03.
      Robin

Comment

Working...