Har vært å flydd flere turer med sea furyen i dag og begynner å bli kjent med flyet. men på de siste turene så begynte motoren etter en stund å gå ned i turtall uten å hoste eller noe sånt. bare at maks turtallet ble lavere. kan tenke meg at det kom etter ca 10min i lufta. ble også den type hard lyd samtidig sånn som hvis kompresjonen er for høy. fløy uten covling. og når det kom så var det bare å forte seg rundt å rekke stripa før den stoppet. siste turen så rakk jeg ikke stripa heller så det endet med at den firkantete boksen forran som motren er festet til røyk og to små hakk i vingen i forkant inne ved kroppen.
har kjørt motoren ordentlig varm på bakken og da justert kompresjonen så lavt som jeg kan for at den skal gå reint.
og det er ikke at kompresjonen blir for lav i lufta for da begynner den å fuske. ved at den stopper i ett sekund også starter den igjen når den har fått nok fuel inn og går noen sek for så å stoppe ett sekund osv.
fuelen jeg har brukt er 20% eter 25% olje 55% lampeolje og 2% mkp
det eneste jeg kunne tenke meg er hvis jeg hadde prøvd med mere eter slik at den går på en lavere kompresjon i utgangspunktet. Brukte foresten en større propell i dag . gikk fra 15X8 til 15x11 kan det være årsaken at den blir for varm.?
noen forslag?
har kjørt motoren ordentlig varm på bakken og da justert kompresjonen så lavt som jeg kan for at den skal gå reint.
og det er ikke at kompresjonen blir for lav i lufta for da begynner den å fuske. ved at den stopper i ett sekund også starter den igjen når den har fått nok fuel inn og går noen sek for så å stoppe ett sekund osv.
fuelen jeg har brukt er 20% eter 25% olje 55% lampeolje og 2% mkp
det eneste jeg kunne tenke meg er hvis jeg hadde prøvd med mere eter slik at den går på en lavere kompresjon i utgangspunktet. Brukte foresten en større propell i dag . gikk fra 15X8 til 15x11 kan det være årsaken at den blir for varm.?
noen forslag?
Comment