Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propell størelse...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propell størelse...

    Hei folkens... Masse spørsmål her om dagen
    Har en slik motor: http://www.rc-flight.com/catalog/pro...0ddce0bf69a44b

    Hvilken propell bør jeg bruke?
    Har brukt en 22*8 propell til nå... fungerer fint.. men jeg kunne tenkt mei litt lavere fart å mere krefter, hva gjør jeg da?

    Kunne tenkt mei litt mere 3D propell...Skal legge inn en bestilling i morgen, så håper på noen svar
    Mvh
    Hasse Andre.

    hasse1979@online.no

    Alle kræsj har en logisk forklaring........

  • #2
    Jeg har en ZDZ 50.
    Tidligere brukte jeg 22X10 3W trepropell, og har nå byttet til 23X8 carbon fra PT Modell.
    Den eneste måten å beskrive det på er at jeg nå har fått en ny motor.
    Jeg har ikke målt statisk thrust, men forskjellen er veldig stor.

    Jeg har ikke mye kjenskap til din motor, men kanskje er 22X8 eller 23X8 carbon.
    Hva som er best av PT Modell eller Mejzlik kan sikkert diskuteres i det uendlige, så der tør jeg ikke komme med noen anbefalinger.
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

    Comment


    • #3
      Hei..Ja jeg har brukt Mejzlik 22*8 propell, å som sagt så var dette en meget bra propell tror jeg... Men kunne tenkt mei litt mindre fart på flyet, samtidig som jeg ikke mister kreftene i hovring har ikke peiling på dette, så kanskje det virker dumt...
      Mvh
      Hasse Andre.

      hasse1979@online.no

      Alle kræsj har en logisk forklaring........

      Comment


      • #4
        Hva slags fly har du? Når det gjelder propell så er det noen teorier her kan du si....
        Hvis du skal ha en fin hovre propp så er det best med lite stigning og større diameter, samtidig får du en propp som bremser godt ved landinger.
        Mejzlik 22x10 er nok i største laget vil jeg tro, 21x8-20x10 er nok et bedre valg.
        Da får du throttle respons, noe som er litt viktig til hovring.

        Comment

        Working...
        X