Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken fuel til Saito 100?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken fuel til Saito 100?

    Hvilken fuel anbefaler dere til Saito 100?
    Har kjøpt den brukt, og motoren er ikke helt ferdig innkjørt enda.
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

  • #2
    Her er den du trenger å vite alt om Saito: Saito Engines Information

    Comment


    • #3
      Kjør motoren din på vanlig 4t fuel du, siden den ikke er ferdig innkjørt passer du på et den går rikt og fint.
      Det er så mange teorier rundt dette med fuel, det er vel ikke noe galt med noen fuelmerker i dag så vidt jeg vet. Det er vi som bruker fuelen og motorene våre det er noe feil med som regel.
      Har en fast regel: juster alltid motoren før første flytur for dagen.

      Lykke til.

      Comment


      • #4
        jeg kjørte med jero aerosave 15/15 det første året og har brukt jero aerosynt competiton 15/15 de siste to åra og har vært kjempefornøyd med det.

        Comment


        • #5
          Originally posted by hwm
          jeg kjørte med jero aerosave 15/15 det første året og har brukt jero aerosynt competiton 15/15 de siste to åra og har vært kjempefornøyd med det.

          Med lav oljeprosenten kan man ikke leane ut motoren, tilsett gjerne 3% castorolje i fuelen for kamaksel, løfter og andre bevegelige deler ikke utsettes for "tørrsmøring".

          Vil du ha motoren for full effelt, bruk gjerne helifuel som inneholder høy oljeprosenten og nitro i fuelen sli du ikke forkorter motorens liv.

          Comment


          • #6
            Fuel til Saito

            I Usa har de en egen fuel som heter "SAITO/YS". Den har 20% olje og 20% nitrometan.
            Jaran

            Comment


            • #7
              Har selv en saito 125a som jeg kjører på 15 -15,men har merket att
              det er for lite olje i den da man ikke kan leane ut motoren,som motorboy
              skrev.Så tingen er nok mere olje.(ulåter i motor ved og leane den ut)

              Comment

              Working...
              X