Er på jakt etter motor som kan kjøres på bensin og vanlig totaktsolje.Dette på grunn av allergi.Jeg tåler ikke oljen som blandes i metanol/muligens metanol nitrometan.Har prøvd flere merker.Tenker på motor i størrelse 6.5-10 ccm.Finnes det noe i den størrelsen?Noen som har erfaring med små bensinmotorer eller konvertering av motor fra metanol til bensindrift?
Unconfigured Ad
Collapse
Hva slags bensinmotor?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Regner med at du har vurdert elektro!?
Originally posted by SkrentskliernEr på jakt etter motor som kan kjøres på bensin og vanlig totaktsolje.Dette på grunn av allergi.Jeg tåler ikke oljen som blandes i metanol/muligens metanol nitrometan.Har prøvd flere merker.Tenker på motor i størrelse 6.5-10 ccm.Finnes det noe i den størrelsen?Noen som har erfaring med små bensinmotorer eller konvertering av motor fra metanol til bensindrift?€$p€n £
Her kunne det ha stått en laaang skryteliste.... -
Originally posted by SkrentskliernEr på jakt etter motor som kan kjøres på bensin og vanlig totaktsolje.Dette på grunn av allergi.Jeg tåler ikke oljen som blandes i metanol/muligens metanol nitrometan.Har prøvd flere merker.Tenker på motor i størrelse 6.5-10 ccm.Finnes det noe i den størrelsen?Noen som har erfaring med små bensinmotorer eller konvertering av motor fra metanol til bensindrift?
Anbefaler du begynner med elektrofly siden du er allergisk mot glowfuelen.
Men har du prøvd og fått reaksjon av FAI fuelen som inneholder kun 80% metanol og 20% castorolje som er vegetabilsk fetolje og mulig gir ikke allergireaksjon?Comment
-
Bensinmotor
Flyr endel elektro.Er blitt litt sugen på noe med forbrenningsmotor igjen.Synes det blir veldig mye kroner ut hvis man skal ha elektroopsett tilsvarende 10ccm forbrenningsmotor.Er det 15ccm som er i de minste gresstrimmerne tro? Castorolje er nok den jeg reagerer mest på virker det som.Har prøvd en god del typer fuel.Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.Comment
-
vet at leikvold selger tenningsanlegg som passer til konvertering av glow motorer. De kan da brukes på motorer i alle størrelser. men som Motorboy sier så blir vel effekten liten i forhold. ellers så har jo senoah kommet med en 20ccm som veier bare ca 1100gram og kan brukes i de fleste 60 kjærrer vist nok. og mvvs har en 26ccm i samme vektklasseComment
-
Originally posted by SkrentskliernCastorolje er nok den jeg reagerer mest på virker det som.
Regner med ar du kan være allergisk mot nitro eller metanol..Comment
-
Hva med en metanolmotor konvertert til Diesel? Bruker dere samme type oljer i den kanskje?
Ellers så er jo elektro et fullgodt alternativ både prismessig og ytelsesmessig, iallefall i nederste del av skalaen du oppgir. Hyperion har motorer som yter i 50-size området (ca. 8ccm) til rundt 900,- (Hyperion Z-4020).Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Originally posted by andershHva med en metanolmotor konvertert til Diesel? Bruker dere samme type oljer i den kanskje?
og vanlig totaktsolje.Last edited by Motorboy; 12-09-06, 03:09.Comment
-
Bensinmotor.
Takk for masse gode inspill.Ser ut som jeg får tråle elektroavdelingen og holde meg der.Forbrenningsmotorsuget gir seg vel etterhvert når Notoddenstevnet kommer litt på avstandDet der var ikke en landing!Det var en ankomst.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment