Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
hei. Jeg har en TT 54 4takter som slår tilbake, og det er et stort problem for den ødla hele nesa på cuben som den stod i. Jeg har alltid hatt problemer med motoren, for den er liksom så følsom på justeringene. tilbakeslagene er verst under start og på høyt turtall (den går fra full fart till helt stille med ett smell så propellen skrur seg løs) Håper noen har noen erfaring med dette ellers går den i søpla.
Pga motoren er stilt leanet, så skrur den propellen løs eller slår baklengs. Primer motoren litt fetere før start og start motoren i motsatt vei ,og den vil gå i riktig vei. Unngå motoren kjører i leanet tilstand, det kan være leanet tomgangskrue eller hovedyseskrue.
I tillegg kan nevnes at mange 4-taktere blir lettere å justere hvis du kutter ut å bruke evt. trykk fra potte.
Vet ikke hvordan du har gjort dette men hvis du primer for mye under start er det normalt å få tilbakeslag. Det er også vanlig at motoren stopper kontant hvis du prøver å kjøre den opp mot full gass med glødingen på.
Jarle
It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.
For mager blanding kan gi detonasjon, gir tilbakeslag under startforsøk.
Det beste jeg gjør som du kan gjøre.. Skru hovedysenål 1/2 tørn ut (ikke fra stengt dyse, kun fra motoren kjører på denne hovedysenål innstillingen), prime motoren (ikke for mye ellers blir pluggen våt). Sett pluggklypa og slå propellen rask bakover (med trepinne eller startstikke hvis du er usikker på å bruke fingre). Da tenner motoren og tvinger propellen tilbake til riktig rotasjon. Det kalles mottenning og er like sikker å starte hver gang.
Etter motoren er startet og ta av pluggklypa, still modellen opp 45-90 grader (nesa opp) og lean ut til motor går på max turtall og still hovedyse litt tilbake 1/8-1/4 tørn. Motoren skal miste litt turtall på ca 250-500 o/min som en indikasjon på at den får nok fuel og smøring tilstede (ingen deadstick)
Bra du fikk sakene til å virke!
Ellers er der doble spinnermutre på markedet beregnet på å forhindre at propellen slåes løs... noe som kan være farlig om den treffer folk!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment