Ser at en god del (de fleste ?) bare skrur bensinmotorer (bensin som i 95oktan ol.) rett i firewall/motorboks...
1) Støyer ikke dette unødvendig mye?
2) Går slike oppsett gjennom støymålingene rundt om kring på de ulike modellflystripene? Hvis ja, på hvilke linje har dere lagt dere..?
3) Hvorfor gjør ikke folk større forsøk på å vibrasjonsdempe motorene sine?
Hvilke argumenter har dere for å ikke gjøre det? Er det ikke nødvendig, eller er det vanskelig å få til på en hensiktsmessig måte?
Dette er bare et inntrykk jeg har etter å ha kikket en god del rundt på nettet, så det er sagt. Nå er det jo en kjennsgjerning at det finnes modellflygere som ikke legger ut så mange bilder av doniningene sine også...hehe Tenker på alt fra 25ccm bensinmotorer til motorer i størrelsesorden 200ccm +.
Fortell meg gjerne dersom min oppfattning er "feil" dvs. at de fleste vibrasjonsdemper motorene sine.
Et lite tilleggs spørsmål: Hvilke støygrenser gjelder / vil en i fremtiden komme frem til for slike doninger på f.eks IMAC stevner ol.?
1) Støyer ikke dette unødvendig mye?
2) Går slike oppsett gjennom støymålingene rundt om kring på de ulike modellflystripene? Hvis ja, på hvilke linje har dere lagt dere..?
3) Hvorfor gjør ikke folk større forsøk på å vibrasjonsdempe motorene sine?
Hvilke argumenter har dere for å ikke gjøre det? Er det ikke nødvendig, eller er det vanskelig å få til på en hensiktsmessig måte?
Dette er bare et inntrykk jeg har etter å ha kikket en god del rundt på nettet, så det er sagt. Nå er det jo en kjennsgjerning at det finnes modellflygere som ikke legger ut så mange bilder av doniningene sine også...hehe Tenker på alt fra 25ccm bensinmotorer til motorer i størrelsesorden 200ccm +.
Fortell meg gjerne dersom min oppfattning er "feil" dvs. at de fleste vibrasjonsdemper motorene sine.
Et lite tilleggs spørsmål: Hvilke støygrenser gjelder / vil en i fremtiden komme frem til for slike doninger på f.eks IMAC stevner ol.?
Comment