Unconfigured Ad

Collapse

Os-bgx Vs Moki-210

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanza
    • Jun 2006
    • 160

Os-bgx Vs Moki-210

Noen som har erfaringer med disse to motorene å dele??

Ser at Moki 210 er lettere, billigere og er oppgitt med høyere ytelse.
    Samtidig vet mann at Os er kvalitet, driftsikkert og har bra ytelse..

Noen med formeninger om va som ville vært d beste valget vist d sto mellom disse to???
    MC 22s
    Toplight standard
    Tragi 603 custum
    Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
    Raptor 50v2. Os hyper
    Seb-art katana 30
    taxi 2400 on floats. roto 35vi
    extreme composite Otop 3D. Os 140rx
    Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
    C-arf Superextra 3,1. 3w 150
    • 163

Hei Hans a ! Jeg har hatt en bgx1 ,det er en bra motor som er driftssiker og drar store sleiver men den bruker noe inn i natta mye fuel ! Moki vet jeg lite om . Vet ikke hva du skal bruke det i men har du vurdert bensin feks denne http://www.rc-flight.com/catalog/pro...5b5db0b76e58db

Mvh Andre`
    Mvh Andre`søhagen

Comment

• hanza
      • Jun 2006
      • 160

Hei på du gamle bardun.... Har kjøpt en Katana 2m freestyle som eg prøve å finne en bra motor tel...
      joda eg har vurdert fleire forskjellie bensinera å dem e jo endå ikke utelukket, menn eg e jo livredd for vekta, vill jo ha den så lett som over hode muli... å bensineran e jo litt tyngere enn glow motoran.. D ligg vel mest ann tel en roto 35 eller en moki 210..
      MC 22s
      Toplight standard
      Tragi 603 custum
      Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
      Raptor 50v2. Os hyper
      Seb-art katana 30

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

BGX bruker mye suppe ja! Enkelte av dem hadde noen lekkasjer i toppen for noen år siden, og grisa en del fuel rundt inni cowlingen, sannsynligvis fra forgasseren. Men det har ikke jeg opplevd.
        Jeg solgte BGX, og det sitter en Moki 30ccm som bruker 95 oktan i modellen istf. Noe annerledes regnskap på fuelkostnadene ja... Dette er et slepefly. Full gass opp, gang på gang gjennom dagen. Grøsser med tanke på hva den hadde slurpet i seg av metanol gjennom en sesong! Moki`en har så langt stoppet èn gang på utallige slep gjennom to sesonger
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• andre78
          • Nov 2005
          • 163

Originally posted by hanza
          Hei på du gamle bardun.... Har kjøpt en Katana 2m freestyle som eg prøve å finne en bra motor tel...
          joda eg har vurdert fleire forskjellie bensinera å dem e jo endå ikke utelukket, menn eg e jo livredd for vekta, vill jo ha den så lett som over hode muli... å bensineran e jo litt tyngere enn glow motoran.. D ligg vel mest ann tel en roto 35 eller en moki 210..

De få grammene der betyr heller lite på såpass stort vingeareal ,skiller ca360gram i os sin favør kontra den jeg linket til . Du vil i allefall tjene mye i kroner og øre på å velge bensinmotoren ,vil og tro at den er enda mer stabil en glowmotor ! Men for alldell liker du å ha med deg 2kanner fuel hver gang du skal ut så er det jo ikke noe å lure på hehe .
          Mvh Andre`søhagen

Comment

• Motorboy
            • Nov 2003
            • 1566

Originally posted by andre78
            Du vil i allefall tjene mye i kroner og øre på å velge bensinmotoren ,vil og tro at den er enda mer stabil en glowmotor ! Men for alldell liker du å ha med deg 2kanner fuel hver gang du skal ut så er det jo ikke noe å lure på hehe .
            Bensin er rik på energi at bensinmotor forbruker bensin mye mindre enn glowmotor forbruker metanol.
            Ikke vanskelig å forstå at bensin inneholder ca 43500 joule/kg mens metanol inneholder 19800 joule/kg. Bensin er billigere enn glowfuel for samme volum.

Jeg ville valgt Moki 210.

Comment

• andre78
              • Nov 2005
              • 163

Bensin er billigere en fuel uansett hvordan en vrir og vender på det ja ! Nå er det snakk om en relativt stor modell her og jeg kan ikke se noen fordeler med glow motor i en slik modell bortsett fra vekten . Denne vekten er gjerne vekt en uansett må dytte i nesa for å få modellen til å balansere . En bensinmotor i nevnte modell vil være mye rimeliger i drift ,søle mindre ,er sansyneligvis mer drifsikker osv .. Er tull å bruke glow i et så stort fly !
              Mvh Andre`søhagen

Comment

• hanza
                • Jun 2006
                • 160

D e selfølgeli delte meininge her og. Jaja, eg for bruke vintern på å bestemme meg, her i nord e jo sesongen stort sett over så.....
                MC 22s
                Toplight standard
                Tragi 603 custum
                Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                Raptor 50v2. Os hyper
                Seb-art katana 30

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Originally posted by hanza
                  Samtidig vet mann at Os er kvalitet, driftsikkert og har bra ytelse..

Noen med formeninger om va som ville vært d beste valget vist d sto mellom disse to???
                  Selv om jeg også er OS-fan skal jeg ikke underslå at ikke alt som kommer derfra har vært superb. BGX er jo en motor som har fått blandet kritikk, og også i overkant negativ omtale opp gjennom årene.

Selvsagt er det delte meninger, det er bortimot håpløst å diskutere enkelte ting siden de fleste av oss har sine favoritter. Og dermed lite praktisk erfaring med alle merkene

Har du hatt bensinmotor før? Hvis ikke kan det hende du ser lyset hvis du prøver deg med en. Bare ta hensyn til støyen, altså ha god avstand fra tenning til RX osv. Killswitch er et must. Og ikke sats på rimelige mottakere.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...