Unconfigured Ad

Collapse

ZDZ 100 B2NG VS 3W-106i B2 CS

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

    #1

    ZDZ 100 B2NG VS 3W-106i B2 CS

    Hei.

    Skulle gjerne hatt litt tips om hvilken av disse motorene man bør velge.
    Den ene er en ZDZ 100 B2NG BLACK og den andre er en 3W-106i B2 CS. Motoren skal brukes i en Yak-55 på 2,6 meter. Lurer på hvilken av alternativene som er mest driftsikker for det første? Er begge motorene boxer eller vanlig 2-sylindret?




    Fikk akkurat øye på at ZDZ sin 120 ccm veier omtrent det samme som 3W sin 106 ccm, kanskje ZDZ 120 er et alternativ?

    Mvh OJ
    Last edited by Olavjoergensen; 09-10-06, 16:42.
    Olav Jørgensen
    Low & fast
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

    #2
    Hva med DA 100 , et smykke av en motor......
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment

    • extracap
      • Feb 2006
      • 556

      #3
      motor

      gå for en 3w en meget god motor.
      har akkurat kjøpt en 106 b2(boxer ) cs og montert den i min edge.
      det var valget mellom 3w og da det stod om,etter en del
      prating med venner og kjente ble det 3w.

      mvh geir
      Mvh Geir Mogstad
      ---------------------------------------
      slapp av det kommer helt sikkert ned!

      Comment

      • Warbirdpilot
        Administrator
        • Sep 2004
        • 2878

        #4
        Hei,
        Daniel Casselby i Sverige bruker, eller skal vi si brukte hehe, zdz 120 i sin Yak og det så ut som om det fungerte veldig greit det. Du kan sikkert mailen han og høre hva han synes.. http://www.casselby.se/

        Selv bruker jeg 3w106 i min Yak og er kjempefornøyd med det.

        Så etter min mening tror jeg ikke du kan gå feil med noen av de nevnte motorene, begge har bra støtteapparat og det er som regel aldri noe problem som ikke kan løses ganske kjapt skulle det være noe som skjer..

        Det blir som å diskutere hva som er best av futaba eller JR, noe som er meningsløst spør du meg men du skjønner tegninga....
        - Håvard Glad Andreassen
        - YouTube.com/Warbirdpilot
        - facebook.com/warbirdpilot

        Comment

        • Olavjoergensen
          • Jun 2005
          • 2208

          #5
          Originally posted by flypilot
          Hei,
          Daniel Casselby i Sverige bruker, eller skal vi si brukte hehe, zdz 120 i sin Yak og det så ut som om det fungerte veldig greit det. Du kan sikkert mailen han og høre hva han synes.. http://www.casselby.se/

          Selv bruker jeg 3w106 i min Yak og er kjempefornøyd med det.

          Så etter min mening tror jeg ikke du kan gå feil med noen av de nevnte motorene, begge har bra støtteapparat og det er som regel aldri noe problem som ikke kan løses ganske kjapt skulle det være noe som skjer..

          Det blir som å diskutere hva som er best av futaba eller JR, noe som er meningsløst spør du meg men du skjønner tegninga....

          Ok. Da blir det vel en 3W da, det virker jo som en kjempe bra motor. Kan jeg spørre hvilke potter du bruker? Og hvilken propell?

          Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment

          • Kato
            • Sep 2005
            • 115

            #6
            3W L size mufflere og Engel 26x12 3 bladet propell passer best.

            Ketil Aagesen

            Comment

            • Olavjoergensen
              • Jun 2005
              • 2208

              #7
              Originally posted by Kato
              3W L size mufflere og Engel 26x12 3 bladet propell passer best.

              Ketil Aagesen

              Ok. Takker for det....

              Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment

              • Eagle
                • Jan 2006
                • 1299

                #8
                Originally posted by flypilot
                Hei,
                Daniel Casselby i Sverige bruker, eller skal vi si brukte hehe, zdz 120 i sin Yak og det så ut som om det fungerte veldig greit det. ....
                Har det skjedd noe, siden du skriver at han "brukte" denne motoren? Kræsja eller noe?
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment

                • Warbirdpilot
                  Administrator
                  • Sep 2004
                  • 2878

                  #9
                  Jepp, han hadde et uhell i Helsingborg under sin freestyle rutine hvor han kom litt for lavt...hvis du går på hjemmesiden til imac sverige, www.mini-iac.se , og går på Heslingborg vil du finne en film av hans rutine hvor han ødelegger flyet...

                  Er ikke sikkker på hva han har tenkt til å fly 2007 sesongen da han lånte et fly på Brennebrona...tiden vil vise...


                  .
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - YouTube.com/Warbirdpilot
                  - facebook.com/warbirdpilot

                  Comment

                  • Eagle
                    • Jan 2006
                    • 1299

                    #10
                    Ser ikke ut til at linken på siden deres virker, finner bare en video der alt ser ut til å gå bra. Lite variert freestyle program han flyr. Mye roll og lite annet. Savna noen heftige flatspinner på rygg og buk, samt walls og waterfalls, knife edge spinn osv osv osv.
                    Knut Erik
                    But it flies, so who cares??
                    www.torqueroller.com
                    Steikje galen
                    www.skalamodellflyklubb.no
                    www.teamflyingcircus.com

                    Comment

                    • Warbirdpilot
                      Administrator
                      • Sep 2004
                      • 2878

                      #11
                      Jepp, gjorde samme observasjon, de har ikke tatt med hele flighten da det er på slutten han er nedi bakken med halen..vel vel...

                      Ja, er enig i at det ikke er så veldig variert program, noe som også var det vi så på brennebrona...men det skal sies at nesten ingen bortsett fra Daniel hadde noen innøvd rutine, og det viser seg når man skal fly...En annen ting er at svenskene frem til nå har flydd Aresti og ikke IMAC og der er det viktig med skalariktighet, ergo har flyene litt andre flyegenskaper som kanskje ikke tillater dem å fly så mye 3d...Tror vi vil få se en endring neste år da jeg vet det er mange svensker som skal bytte fly foran neste sesong

                      .
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - YouTube.com/Warbirdpilot
                      - facebook.com/warbirdpilot

                      Comment

                      Working...