Unconfigured Ad

Collapse

webra 32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BT.
    • Oct 2005
    • 80

webra 32

har kjøpt meg en ny webra å har montert den i modellen og skulle starte den i dag... men når jeg flikker motoren er det so å sei o motstand i motoren... det virker som det ikke er kompresjon i motoren... Noen som har en ide` om hva det kan være?
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

"o motstand" ... mener du null motstand?

Kan selvsagt være noe feil med motoren, men hvis det er fullstendig fritt for kompresjon er første sjekkpunkt pluggen: Ligger messingskiva der, er den skrudd passe til og rett i gjengene og sist men viktigst: er midt-elektroden fast eller slått løs. Får pluggen et slag kan den lille senterdelen i pluggen løsne og det blir full lekkasje gjennom.
    Se nøye om du ser at toppen sitter dønn plant på.

Siden motoren er ny ville jeg ikke gjort mer siden du får reklamere om det virkelig er noe galt. Ikke skru på noe annet enn pluggen.
    Men husk at forskjellige motorer har forskjellig kompresjon.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

er tildels enig med joo. men hvis motoren er helt tørr for fuel/olje så vil vel kompresjonen være lavere. forsi det ikke tetter ordentlig mellom stempel/sylinder. men hvis du er i tvil så kontakt der du kjøpte den først og spørr dem.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Noen Webra motor har Dykes ring og lurer på om din Webra motoren har Dykes ring?

Hvis ja, så er det vanlig at kompresjon er lavere pga Dykes ringen fjærer ikke mot sylinderveggen og tetter.
        Det er forbrenningstrykket som får ringen til å ekspanderer og tetter mot sylinderveggen og kompresjon blir god som før.

Dykes ringen ser ut som "L" formet og sitter ved toppen av stempelet.

Ikke ta av Dykes ringen fra stempelet ,og det er fort gjort å ødelegge ringen!

Bare start opp motoren ,og du ser den går som en klokke..

Comment

• BT.
          • Oct 2005
          • 80

motoren starter men den stopper likefort... Motoren heter speed 32 gt aero..
          men når jeg tørner motoren kommer den på en plass der den står som i et hakk på en måte. og når du forsetter å tørne så kommer "kompresjons lyden"
          vist noen forstår hva jeg mener... os motoren min er ikke slik når jeg tørner den...

Comment

• Motorboy
            • Nov 2003
            • 1566

Originally posted by BT.
            motoren starter men den stopper likefort... Motoren heter speed 32 gt aero..
            men når jeg tørner motoren kommer den på en plass der den står som i et hakk på en måte. og når du forsetter å tørne så kommer "kompresjons lyden"
            vist noen forstår hva jeg mener... os motoren min er ikke slik når jeg tørner den...
            Fant ut at din Webra Speed 32 GT har ABN sylinder/stempel settet, ikke ring motor. Det skal være trangt når stempelet er på øvre dødpunkt for å beholde kompresjon og gjør det lettere å starte motor..

Starter og stopper fort kan komme av at din motor er leanet ut, fete litt mer, la oss si 1/2 tørn ut og se om din motor går uten å stoppe.. For best driftsikker motor, still modellen opp 45-90 grader (nesa opp) og juster motoren max og skru tilbake 1/4-1/2 til du hører motoren går litt ned ca 500 o/min.

Siden du sier den lekker, så er best å levere til forhandleren og få den fikset hvis du har garantien på din motor.

Comment

• BT.
              • Oct 2005
              • 80

men skal denne motoren være ca like hard å dra over kompresjons punktet som f.e.k.s os 46la.. .kanskje det ikke er noe gale med motoren kanskje de er jeg som gjør noe feil... men er det normalt det "hakke" når du tørner motoren..der en på en måtte låser seg... detter er ikke på os46 la en ....

Comment

• Motorboy
                • Nov 2003
                • 1566

Originally posted by BT.
                men skal denne motoren være ca like hard å dra over kompresjons punktet som f.e.k.s os 46la.. .kanskje det ikke er noe gale med motoren kanskje de er jeg som gjør noe feil... men er det normalt det "hakke" når du tørner motoren..der en på en måtte låser seg... detter er ikke på os46 la en ....
                Det varierer fra motormerke til motormerke avhengig av hvor trangt er boringen i øverste sylinder mens den er kald. Etter motoren er varmet opp, så vil sylinderen utvide i de varmeste område og stempelet går ikke lenger trangt.

Har du innkjørt motoren etter instruksjon fra Webra fabrikanten..?

Pass på ikke kjør motoren i rik blanding ellers vil foringen ikke utvide, la den kjøre med varm sylinder uten å leane ut. Det har skjedd med andre OS motor som fikk flasset nikkelbelegget i ABN foring og nylig har det skjedd med OS AX 46 med ABL foring som fikk flasset av belegget (søk i RCU). Nesten aldri flassing problem med Thunder Tiger og Webra som har ABN foring pga andre produksjonmetoder.

Comment

• BT.
                  • Oct 2005
                  • 80

jeg har gjort som det står i boka som fulgte med .men jeg har bare fått den til å gå i kanskje maks 15 sekund før den dør ut... har lest at disse motorene skal være lett startet så jeg er ganske sikker på at det er no som ikke stemmer her... har tildligere hatt magnum /sc / os uten og opplevd problemmer med å stille inn å få den til å gå... . motoren står montert med sylinderen ut på siden av flyet å justerings skruen peker ned... dette skal vel ikke ha noe å si ?

Comment

• Motorboy
                    • Nov 2003
                    • 1566

Originally posted by BT.
                    jeg har gjort som det står i boka som fulgte med .men jeg har bare fått den til å gå i kanskje maks 15 sekund før den dør ut... har lest at disse motorene skal være lett startet så jeg er ganske sikker på at det er no som ikke stemmer her... har tildligere hatt magnum /sc / os uten og opplevd problemmer med å stille inn å få den til å gå... . motoren står montert med sylinderen ut på siden av flyet å justerings skruen peker ned... dette skal vel ikke ha noe å si ?

Om motoren står opp eller sideveis byr ikke store problemer, noe annet med sylinderen nede..

Du må prøve deg fram..

1. Stopper motoren etter du tar av klypa: Defekt plugg eller for kald plugg.

2. Er pluggen tørr og motoren stopper ofte eller hviner før motoren stopper: For lav tankplassering, manglende trykk i tank (trykk fra potta foreksemplel), lekkasje i fuelslange, for mager juster, falsk luft (utett pakning mellom forgasser eller baklokket mot motorblokka), rusk i forgasser (blås rent i spreder).

3. Er pluggen våt og motoren stopper og masse røyk: For fet justert eller for kald plugg.

Comment

Working...