Announcement

Collapse
No announcement yet.

OS 50 Hyper startproblemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OS 50 Hyper startproblemer

    HAr en sceadu med denne motoren. Problemet er at jeg må ha mye trottle på stikka for at motoren skal starte. Da er det så høyt turtall at clutchen settes inn. Må da holde igjen rotorblader. Når jeg setter stikka på min trottle, går den ok på tomgang og det er ikke noe problem med full trottle heller.

    Hvis jeg har kjørt starting med for lite trottle, så skjer det også ting etter en liten stund. Stereteren klarer ikke å dra rundt. Virker som om det er for mye motstand. Tar da ut pluggen (ny) og kjører starteren i 20 sek. Mye trottle og den starter, men med alt for høyt turtall.

    Regner med at det har noe med innstillinger å gjøre. HJELP!

  • #2
    Tror kanskje at dette er at du fyller tanken litt for full, gjør du det så renner det fuel fra potta inn i motoren og den drukner.
    Prøv å la det være igjen ca 1cm med luft i tanken og sett helien sånn at den står litt på skrå for å få evt. fuel i potta til å ikke renne inn i motoren.
    Lønner seg også å la gløderen få gløde litt før du prøver å starte.

    Comment


    • #3
      Det kan vel også være at du har stilt motoren litt for rikt. Hvordan står tomgangsskruen og hvor mange runder har på hovednåla.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Hovednåla er skrudd 1 1/4 runde ut. Tomgagsskruen er jeg litt usikker på. Men i tilfelle hvilken vei skal jeg skru for å gi den mer eller midre fuel?

        Comment


        • #5
          Jeg hadde problemer med å strarte min Hyper motor Føste gangen. Der var feilen gløderforlengeren som lå til gods på topen,så den fikk dårlig gløding.
          Kan være du har samme problem
          Amund Gårdhammer
          www.ringerikemfk.com

          Comment


          • #6
            Når den gjør det så hjelper det ikke å gi gass, har jeg erfart...

            Comment


            • #7
              Gløding og alt er OK. For meg virker det veldig som om det har med innstillinger å gjøre. Hvilken vei skrur jeg skruen for mindre eller mer fuel?

              Comment


              • #8
                Har selv en OS 50 Hyper aldri hatt problemer med den, jeg har hoveddysa 1.1/8 ut og tomgangsdysa som går ifra klokka 9 til klokka 15 ,så har jeg den på klokka 13.30. Når du fyller så steng fuelslangen til dysa så ikke motoren drukner....
                Øyvind

                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                Comment


                • #9
                  Som en kran, ut = mer, inn = mindre dvs med klokka mindre og mot klokka mere.

                  Comment


                  • #10
                    Dette blir helt feil, man justerer ikke en motor iht. hvor lett den skal starte.
                    Motoren skal justeres så den går riktig når man flyr, og ettersom jeg leste i det første innlegget her så er den riktig justert.
                    Prøv heller det jeg skreiv i mitt forige innlegg

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tintin
                      Når den gjør det så hjelper det ikke å gi gass, har jeg erfart...
                      Det stemmer det Tinetin min startet ikke før feilen var rettet på.
                      Amund Gårdhammer
                      www.ringerikemfk.com

                      Comment

                      Working...
                      X