Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pumpe for bensin(og fuel)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pumpe for bensin(og fuel)?

    Er det noen som vet hvor man kan få tak i en elektrisk pumpe som kan pumpe alt? Bensin og fuel. Kunne tenkt meg å lage en egen anordning for å feste på fuelkanne eller lignende med batteri etc. En for bensin og en for fuel.

    Pumpa må jo tåle bensin, og være gnistsikker slik at du ikke står igjen uten hender og tenner Hadde vært fint å finni en som tåler fuel også....

    Noen som har tips?
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Prøv Geir Flesche. Han pleier å ha.

    Karl H.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment


    • #3
      Skal ikke påstå alt for knallhard, men jeg tror det kan bli vanskelig og få en som tar begge deler. Bensin og fuel er kjip på hver sin måte!
      Tor Henrik Hernes

      Comment


      • #4
        Originally posted by Minibønna
        Skal ikke påstå alt for knallhard, men jeg tror det kan bli vanskelig og få en som tar begge deler. Bensin og fuel er kjip på hver sin måte!
        Jeg har kjøpt av Geir. Går ut fra at det hadde stått bensin eller glowfuel på
        respektive pumper hvis det var forskjell. Koster en høvding, så "det" er kanskje en grunn til at de kan brukes til begge deler.
        Du kan jo spørre Geir.
        Karl H.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Karl H.
          Jeg har kjøpt av Geir. Går ut fra at det hadde stått bensin eller glowfuel på
          respektive pumper hvis det var forskjell. Koster en høvding, så "det" er kanskje en grunn til at de kan brukes til begge deler.
          Du kan jo spørre Geir.
          Karl H.
          Hehe
          Har den samme pumpa selv men jeg har aldri regnet med at jeg kunne bruke den til fuel.
          Tor Henrik Hernes

          Comment


          • #6
            Hva med denne?
            http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXDJR7&P=7
            Har brukt den selv de siste 8 årene. Har pumpet en del parafin på den tiden og byttet først sist år. Altså en levetid på 7 år.

            Comment

            Working...
            X