har som sagt kjøpt meg en raptor 50 med en os 50 motor. hva burde temperaturen ligge på nede ved pluggen ? har kjøpt meg IR måler slik at jeg enkelt kan sjekke temp. dette er altså da en ferdig innkjørt motor
Unconfigured Ad
Collapse
OS 50 temperatur ?
Collapse
X
-
OS 50 temperatur ?
Tags: None -
Originally posted by dj_mazhar som sagt kjøpt meg en raptor 50 med en os 50 motor. hva burde temperaturen ligge på nede ved pluggen ? har kjøpt meg IR måler slik at jeg enkelt kan sjekke temp. dette er altså da en ferdig innkjørt motorComment
-
Det beste er å følge det holger skriver. Når du har flydd/hovret litt lander du og setter fingeren på baklokket så fort du har fått stoppet rotoren. Enkelt, greit og det fungerer - hver gang.
Om du allerede har ir måler så kan du jo bare bruke den på baklokket men det er og forblir kjempeenkelt å uproblematisk å gjøre som holger sa. Da slipper du ned i lomma for å finne frem IR måler osv osv. Men for all del, du får jo veldig nøyaktige målinger med en IR måler.
Det med å leane ut motoren til maks turtall gjelder fotrinnsvis for motorer montert i fly... Er litt uhensiktsmessig å gi full throttel på et helikopter og justere samtidig...Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Originally posted by esmelMen for all del, du får jo veldig nøyaktige målinger med en IR måler.Comment
-
Originally posted by MotorboyJeg snakker om IR tempen..Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
dj_maz.
Hold deg til metoden Holger beskriver, denne metoden fungerer perfekt.Comment
-
hmm. da var det jo igrunn teit av meg og kaste bort pengene på en ir tempmåler da.. jajaComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment