hei..har en 91 fx motor jeg skal bytte stempel fjør pluss sylinder foring,er det noen som vet hvor man kan få tak ti det? og skal sylinder foringen sitte fast i toppen,eller skal den eventuelt være løs?? da sylinder foringen på min sitter fast i toppen.da jeg ikke tør og byne og bryte og herje for og få den løs,vis den da skal sitte der...
Unconfigured Ad
Collapse
fx 91
Collapse
X
-
Du får tak i foring + stempel/fjær hos denne linken: http://www.justengines.unseen.org/os1.htm den er rimeligere enn hos OS motorforhandler.
Foringen sitter gjerne trangt i motorblokka pga bedre varmeavleding fra foringen til motorblokka, varm opp med varmepistol eller i stekeovnen i 150-200 grader i 15 minutter og du får foringen løs. -
okay. takker for svar... sylinder foringen ble med toppen opp av blokka... så foringen sitter fast i toppen. skal den det? eller skal den være helt løs? har prøvd å vri og bryte med håndmakt, men rikker seg ikke.Arne Kristian Søgård
Helgøya Modellfly Klubb
Rena Modellflyklubb
Kommer du opp, kommer du alltid ned igjenn =)
t-rex 450
r50 med os hyper++
airwolf r50 os hyper++Comment
-
den skal vel være løs. men kan sikkert sitte pga fastbrent olje. du må jo ha den av hvis du skal bytte foring. så prøv med litt varme, og kanskje vri på den.
ps: det sitter sikkert noen veldig tynne pakninger/skims mellom topp og foring. pass på og ikke skade disse hvis du ikke har nye.Last edited by tyor; 18-11-06, 21:07.Comment
-
Ok, skal prøve det nå...
Motoren min går veldig varm selv om nåla er stilt så den får mye fuel. (går å sperrer når den er kald) Etter par min i lufta så dauer den ut og er glovarm. Er en veldig liten ripe i stempel og ring. Kan dette være årsaken til det?
Den får lik mengde med fuel hele tiden ingen lekasjer på motor og tank, og ingen luft bobler i fuel slange heller... noen som veit årsaken til dette?Arne Kristian Søgård
Helgøya Modellfly Klubb
Rena Modellflyklubb
t-rex 450
r50 med os hyper++
-
da er foringa av =) Kjekt med tips. Foringa har noen små riper i seg, veldig små. jeg forstår att motoren vil gå dårligere, men skal den bli så veldig varm for det?Arne Kristian Søgård
Helgøya Modellfly Klubb
Rena Modellflyklubb
t-rex 450
r50 med os hyper++
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment