Unconfigured Ad

Collapse

Bend/Header og pipe til OS 160 fx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lofoten Airlines
    • Apr 2003
    • 50

Bend/Header og pipe til OS 160 fx

Jeg trenger bend til en OS 160 fx, har noen et liggende eller kan gi meg et tips hvor jeg får kjøpt det. Er det noen som vet om Hatori pipa til OS 140rx vil passe. jeg har en liggende...
    Jeg har også en OS 140 rx som er kjøpt ny fra Norwegian Modellers som aldri har villet gå under 3000rpm på tomgang... nå er jeg drittlei hele motoren som jeg har gjort alt med... justert begge nålene rolig til alle ytterpunkter, byttet mellom de to nålene, skiftet plugger, nye og ulike, skiftet baklokk, pumpe, 3 ulike headere og i ulik lengde, shimset opp, prøvd 5-15% nitro, Model Racing fuel, Byron, Jero... i flyet, i benk sendt til NM, de skiftet pumpe og sa den var OK, fikk den tilbake med samme problem. skiftet tank, 2 ulike piper Macs og Hatori, prøvd header tank. Motoren går ok på high speed, men går varm, både i flyet og i benk, nekter å gå under 2800-3000. Prøvd APC 16-14, 17-12-17-13 og nå lurer jeg på om jeg skal kaste den fra Lofoten til Tønsberg....trolig med samme resultat som da jeg sendte den....

Om noen tar utfordringen og vil plage seg selv er jeg evig takknemlig...
    Espen Mortensen
    Spigas 90(Ola Fremming)
    Psykopat XL (Jack Farstad)
    Super Diablotin( JR)
    Edge 540 3d
    Lieraider
    Tragi 702
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Jeg er ingen ekspert på de motorene så det er ikke mye hjelp jeg kan gi.
    Men lytter litt på hva kjentfolk gjør med sine 140/160-motorer.

Det er to ting som går igjen, og det er shims (som du har prøvd) og så er det å bytte hovednåla til en annen variant som har annen spiss.
    Vet også at disse er svært kilen på hvilken plugg som er på.
    Hadde en gang i tida en 160 (solgt før bruk) der en pattern-kompis sa fra at jeg ville få problemer med gangen om jeg brukte den pluggen som var med originalt... men jeg husker selvsagt ikke hvilken plugg som løste problemet!

Regner sterkt med at Ola (Fremming) stikker nesa inn og gir gode råd snart! Er du heldig er det banalt enkelt å få den til...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ofremmi
      • Sep 2002
      • 490

Ja-ja, jeg får vel trå til da
      Norw.Mod. har en sånn 'wrap around' manifoil til 160'en som gjør at pipa monteres bak motoren, typen er Hatori 907 og den koster noen 100-lapper. Både 140'en og 160'en er ukritiske mht eksosanlegg (det er tatt ut lite effekt ved at eksosporten er åpen releativt kort tid), så en Hatori 900 som er std. til 140'en burde ikke være noe problem.
      Virker helt merkelig at du ikke får 140'en til å fungere, send den til meg så skal jeg skru den fast på en planke å kjøre den for å se hva som skjer.
      Sånn for å være sikker, det er ikke potta di som er syk ? Har du testet den på fri eksos (vet det bråker MYE) ?
      Ola
      www.ofremmi.info

Comment

• Lofoten Airlines
        • Apr 2003
        • 50

Takker og bukker Ola

Jeg har kjørt motoren med fri eksos og med 3 ulike tuned pipes..samme greia. Jeg tar deg på ordet og sender deg motoren. skal oppdatere senere om du klarer å finne ut av det.. det er mulig jeg er for dum til å ha denne motoren..
        Jeg ringte deg ang. denne motoren for ca 1 år siden da jeg har plaget meg selv med dette en stund..
        Espen Mortensen
        Spigas 90(Ola Fremming)
        Psykopat XL (Jack Farstad)
        Super Diablotin( JR)
        Edge 540 3d
        Lieraider
        Tragi 702

Comment

Working...