Unconfigured Ad

Collapse

effekttap

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pettn
    • May 2006
    • 36

effekttap

hei. lurte på om en får effekttap på fuel motoren (magnum 46xls) hvis en forlenger eksosutløpet. Det blir mye grising på flyet.
    Noen som har erfaring.
    MVH
    Pettn
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

Alt spørs vel hvor lang du vil strekke eksosforlengern, men stort sett vil jeg anslå veldig lite tap på slikt. Så lenge du holder deg til noenlunde samme eller litt større diameter på forlengeren så.. Har forlenget flere motorer opp til 50 cm uten at jeg selv har merket noe som helst på effekten..

Regner med Motorboy har noe mer spesifikk.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

Comment

• Motorboy
      • Nov 2003
      • 1566

Originally posted by pettn
      hei. lurte på om en får effekttap på fuel motoren (magnum 46xls) hvis en forlenger eksosutløpet. Det blir mye grising på flyet.
      Noen som har erfaring.
      Ja, du kan få effekt tap siden motoren får dårlig "pusting" når det er snakk om lang forlenger. Er din motor en dieselmotor påvirkes det ikke av lengde i eksosrør.

Du kan sette motoren i horisontal med potta nede så er det lettere å holde modellen ren da eksosutløpet peker nedover.

Comment

• Isak
        • Apr 2004
        • 680

ja det var vel gjerne en dieselmotor jeg forlengte på det lengste ja Ikke så rart.. det lukter noe inni &"#€#%
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

Comment

• pettn
          • May 2006
          • 36

ok. motoren står allerede slik. er det mye det er snakk om i tap då. kan eg øke dimensjonen på forlengelserøret tror du.
          MVH
          Pettn

Comment

• Motorboy
            • Nov 2003
            • 1566

Originally posted by pettn
            kan eg øke dimensjonen på forlengelserøret tror du.
            Ja, det går bra..

Comment

Working...